حمایت از فیلم‌های دینی در حد شعار است/ باید ساخت فیلم را متوقف می‌کردم

ایکنا , 17 تير 1393 ساعت 10:10

شعارهایی که درباره حمایت از فیلم‌های دینی و قرآنی سر داده می‌شود، چه معنایی دارد وقتی با فیلمی که درباره حضرت علی(ع) است، چنین برخوردهایی می‌شود.


احمدرضا گرشاسبی، کارگردان سینما، درباره برخوردهایی که با فیلم «اینجا شهر دیگری است» شده است، اظهار کرد: این فیلم از روز گذشته با یک سینما (فرهنگ) نمایش خود را آغاز کرد و قرار است طی روزهای آینده تعداد سینماهای نمایش دهنده افزایش پیدا کند. این فیلم درباره امام علی(ع) است و از زمان ضربت خوردن تا شهادت آن حضرت را نشان می‌دهد. این فیلم در شرایطی بدون یک تیزر تلویزیونی به نمایش عمومی در آمده که کار متبرک به نام امیرالمؤالمنین(ع) است.

وی افزود: درباره این فیلم درد دلهای بسیار دارم، اما متأسفانه نمی‌توانم حرف‌های خود را بزنم، چون در نهایت شرایطی پیش می‌آید که به کار ضربه بیشتری بخورد. اتفاقی که چند روز پیش افتاد، چون بابت گلایه‌هایی که درباره برخورد با «اینجا شهر دیگری است» کردم، گرفتاری‌های برای من و فیلمم پیش آمد. با این وجود باز هم می‌گویم که این شعارهایی که درباره حمایت از فیلم‌های دینی و قرآنی سر داده می‌شود چه معنایی دارد وقتی با فیلمی که درباره حضرت علی(ع) است، چنین برخوردی می‌شود.

این کارگردان درباره بودجه‌ای که صرف ساخت این فیلم سینمایی شد، چنین گفت: این کار جدا از دستمزد بازیگرانش به اندازه یک تله فیلم هزینه داشت، البته فارابی ادعا می‌کند که یک میلیارد‌ و‌دویست میلیون تومان خرج برای فیلم شده است، اما آنچه واقعیت است، همان چیزی است که گفتم و این مسئله را هم می‌توانید از تهیه کننده کار جویا شوید. درباره این فیلم همین اندازه بگویم اگر من برای فیلم ۴۰ اسب می‌خواستم ۱۰ اسب در اختیارم قرار می‌گرفت، اگر ۱۰۰ سیاهی لشکر طلب می‌کردم تنها ۴۰ نفر می‌دادند؟! این کمبود تا به آنجا پیش رفت که بازیگر را حتی برای تمرین به فیلم نمی‌دادند.

برخورها با «اینجا شهر دیگری است» سیاسی و اعتقادی بود

گرشاسبی تأکید کرد: دلیل این برخوردها را باید در مسائل سیاسی و اعتقادی جستجو کرد. در این میان من بابت یک امر خود را مقصر می‌دانم. آنهم این است که با وجود این کمبودها این کار را تعطیل نکردم، درصورتی که باید کاری که در این حوزه ساخته می‌شود، با غنای کامل جلوی دوربین رود. مطلب دیگر این‌که این برخوردهایی که با «اینجا شهر دیگری است» شد، از طرف کسانی رخ داد که به نام امام علی(ع) به نان و نوایی رسیده‌اند و برای خود قصر و برج ساخته‌اند، اما با کاری که به نام و عطر امیر‌المؤمنین است، چنین برخورد می‌کنند.

این کارگردان بیان کرد: تنها دلخوشی من از ساخت این فیلم آن چیزی است که داریوش ارجمند درباره این کار گفت. آن نیز این است که در این فیلم حرف‌های زده می‌شود که در آثار دیگری سینمایی نمی‌توان آن را شنید. جملاتی که امید دارم تبرک و پیامدهای خوبی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: در آینده اگر قرار باشد فیلمی درباره تاریخ صدر اسلام بسازم، حتما باید امکانات لازم در اختیارم قرار گیرد. این امکانات نیز تنها به ساخت خلاصه نمی‌شود، بلکه باید این اطمینان خاطر را نیز داشته باشم که در تبلیغات و اکران هم این فیلم از شرایط مطلوب برخوردار است.


کد مطلب: 19004

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19004/حمایت-فیلم-های-دینی-حد-شعار-باید-ساخت-فیلم-متوقف-می-کردم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir