آیین تکریم از مداحان و شاعران آیینی و تعزیه خوان فقید برگزار می شود

خبرگزاری شبستان , 17 تير 1393 ساعت 11:15

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی گلستان گفت: آیین تکریم و تجلیل از مداحان و شاعران آیینی و تعزیه خوان اهل بیت (ع) سه شنبه (۲۴ تیر) در امامزاده عبدالله گرگان برگزار خواهد شد.


محمدحسین کبیر، رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی گلستان و نائب رئیس کانون مداحان کشور گفت: برای نخستین بار تجلیل از مداحان فقید به صورت پایلوت در گرگان برگزار می شود.

وی افزود: آیین تکریم و تجلیل از مداحان و شاعران آیینی و تعزیه خوان اهل بیت (ع) در روز سه شنبه (۲۴ تیر مصادف با ۱۷ ماه مبارک رمضان) در امامزاده عبدالله گرگان برگزار می شود.

کبیر اظهارداشت: این مراسم تحت خرد جمعی به عنوان ستاد برگزاری مراسم که متشکل از سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیمای استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، کانون مداحان و شاعران آیینی، شورای هیئات مذهبی و نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با هدف تجلیل از مداحان فقید و بیان تجربیات آنان از زبان افرادی که نسبت به آنان شناخت داشته اند برگزار می شود، تصریح کرد: در این مراسم از بازماندگان آنان تجلیل خواهد شد.

رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی گلستان یادآور شد: ۴ شهید مداح در کانون مداحان گلستان وجود دارد که این شهیدان از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه توسط هیئت رئیسه کانون مداحان استان برنامه ریزی و طرح تصویب شد که جهت اجرا به سازمان تبلیغات اسلامی گلستان فرستاده شد و مورد موافقت قرار گرفت.

نائب رئیس کانون مداحان کشور گفت: باتوجه به اینکه گستان در بخش مداحی از ظرفیت خوبی برخوردار است، باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.

وی افزود: با برگزاری کلاس های آموزش اصول و فنون مداحی اکنون بسیاری از دغدغه های ما کاهش یافته و به صفر رسیده است.


کد مطلب: 19007

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19007/آیین-تکریم-مداحان-شاعران-آیینی-تعزیه-خوان-فقید-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir