امام شناسی ملاک عمل مداحان و ذاکران آل الله باشد

مهر , 18 تير 1393 ساعت 13:22

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با تاکید بر اینکه امام شناسی و تبیین اهداف ائمه اطهار(ع) باید ملاک عمل مداحان و ذاکران آل الله باشد گفت: تنها صوت خوب ملاک مداحان نباشد.


حجت الاسلام مصطفی تقوی شامگاه سه شنبه در جلسه استانی کانون مداحان استان سمنان که در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه عرصه مداحی امروز هم اثرگذار است هم آسیب‌پذیر، افزود: مداحان باید بسیار مواظب انحرافات این عرصه باشند.

وی با اشاره به اینکه کار سنگيني به عهده مداحان است اظهار داشت: مقام معظم رهبري خواسته‌ها و انتظارات سنگيني از مداحان و نوحه خوانان دارند و دغدغه ما اين است که مواردي را که رهبر معظم انقلاب مي‌خواهند، در مداحي شما آشکار باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر با تاکید بر اینکه خوشبختانه مداحان ما ولايت مدار و به دنبال فرهنگ مهدوي هستند افزود: مداحان بايد فکر پاک، ذهن بلند و معلومات بالايي داشته باشند و تنها صوت خوب ملاک نيست.

تقوی ادامه داد: هر کسي مداحي را براي خود شغل قرار دهد در يک مقطع به بن بست خواهد رسيد.

وی رمضان را ماه خودسازی دانست و گفت: مداحان وظیفه خطیری درجامعه دارند و مانند روحانیان مبلغان دینی هستند.

فعالیت بالغ بر ۲۰۰۰ مداح در سطح استان سمنان

کارشناس تشکل های دینی و مذهبي اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن اشاره به اینکه بالغ بر دو هزار مداح در سطح استان مشغول فعالیت هستند گفت: بايد از ارزش هاي ديني و اسلامي دفاع کرد و اين يکي از وظايف مهم مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) است.

حجت الاسلام سید مهدی ترابی افزود: هيئت هاي مذهبي و تشکل هاي ديني استان سمنان، فرامين رهبري در رابطه با حوادث اخير را فصل الخطاب مي دانند.

وی همچنین ماه رمضان را سپری در مقابل شیاطین دانست و افزود: مداحان باید با ایده وسلیقه های نو کار فرهنگی انجام دهند و در برنامه ها از افراط و تفریط بپرهیزند.

رئیس کانون مداحان استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مداحان باید تمام سعی و تلاش و همت خود را برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) بکار ببندند اظهار داشت: مداحان برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن باید بروز باشند تا بتوانند اطلاعات درستی به مخاطبان بدهند.

اسماعیل یارمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما مداحان وظیفه داریم در خصوص تحقق فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی به مردم آگاهی دهیم تا بدینوسیله بتوانیم کمی از دغدغه های معظم له را بکاهیم.


کد مطلب: 19019

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19019/امام-شناسی-ملاک-عمل-مداحان-ذاکران-آل-الله-باشد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir