برگزاری هفتمین جشنواره امام حسن مجتبی(ع) در عراق

ایکنا , 21 تير 1393 ساعت 10:42

هفتمین جشنواره امام حسن مجتبی(ع)، ۱۴ رمضان در آستانه سالروز فرخنده میلاد آن حضرت در شهر «حله»، مرکز استان بابل عراق برگزار می‌شود.


هفتمین جشنواره امام حسن مجتبی(ع)، ۱۴ رمضان در آستانه سالروز فرخنده میلاد آن حضرت در شهر «حله»، مرکز استان بابل عراق برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه جهانی «الکفیل»، این جشنواره با همکاری اهالی شهر حله(شهر امام حسن(ع)) و با نظارت آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) برگزار می‌شود و به مدت ۳ روز ادامه دارد.
این جشنواره با شعار «امام حسن مجتبی(ع)؛ عزتی برای مؤمنان و مصلحی برای مسلمانان» در مقام «رد الشمس» شهر حله، مرکز استان بابل عراق برگزار خواهد شد.

سیدعقیل عبدالحسین الیاسری، عضو کمیته برگزارکننده جشنواره و نایب‌رئیس بخش امور فکری و فرهنگی آستان مقدس حضرت عباس(ع) در این باره گفت: جشنواره امام حسن مجتبی(ع) از جشنواره‌های بسیار مهم این آستان است که به مناسبت سالروز فرخنده میلاد آن حضرت برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به موفقیتی که در شش دوره گذشته این جشنواره حاصل شد، ما تصمیم گرفتیم که هفتمین دوره آن را نیز برگزار کنیم و در همین راستا نشست‌های دوره‌ای کمیته‌های فعال در جشنواره برگزار شد.

الیاسری تصریح کرد: روز افتتاحیه این جشنواره با سخنرانی‌ و قصیده‌سرایی و همچنین اعلام نتایج دومین دوره مسابقه «آثار تألیفی درباره امام حسن(ع)» همراه خواهد بود و برافراشتن پرچم امام حسن(ع) از دیگر برنامه‌‌های این روز است.

وی گفت: بخشی از جشنواره به برگزاری نشست‌های پژوهشی، آکادمیک و حوزوی، نمایشگاه هنر تجسمی، خوشنویسی و تذهیب، محفل انس با قرآن و شب شعر اختصاص یافته و مسابقه «۵۰ سؤال درباره شخصیت، اندیشه و روش امام حسن(ع)» نیز از دیگر بخش‌های جشنواره است.

الیاسری در پایان یادآور شد: ۱۰ نفر اول این مسابقه به عمره مفره و نفرات یازدهم تا بیستم نیز برای زیارت مرقد امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.


کد مطلب: 19028

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19028/برگزاری-هفتمین-جشنواره-امام-حسن-مجتبی-ع-عراق

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir