فراخوان سومین جشنواره محیط زیست و آموزه‌های رضوی منتشر شد

خبرگزاری فارس , 21 تير 1393 ساعت 13:20

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری از انتشار سومین فراخوان جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی از مجموعه برنامه‌های دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در این استان خبر داد.


سعید یوسف‌پور مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: توجه به جایگاه معارف اسلامی و سیره‌ بزرگان در جامعه، همچنین اذعان به نقش دین در تغییر نگرش و رفتار مردم، موجب این شده است تا امروزه فرامین الهی و دینی برای حفظ جلوه‌های گوناگون سرمایه‌های طبیعی بیش‌از‌پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: از این رو سازمان حفاظت محیط زیست به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع)، همزمان با دهه کرامت در راستای جلب توجه و تفکر مردم، علاقه‌مندان و دوستداران محیط زیست به ویژه صاحب نظران و هنرمندان، جشنواره محیط زیست در آموزه‌های رضوی را با محور بررسی اثرات بهره‌مندی از سیره و معارف حضرت ثامن‌الحجج در اصلاح رفتارهای محیط زیستی آحاد جامعه برگزار می‌گند.

پوسف‌پور بیان داشت: این جشنواره در دو قسمت موضوعات اصلی و موضوعات فرعی برگزار می‌شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: استفاده از فرصت برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا در جهت آموزش و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ و نگهداشت منابع طبیعی و سرمایه‌های ملی و ترویج رفتارهای بهنجار محیط زیستی، گسترش فعالیت‌های هنری، مذهبی مرتبط با موضوعات محیط زیستی با استفاده از سیره بزرگان دین به‌ویژه امام رضا(ع) در میان فعالان فرهنگی و هنری جامعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی ادامه داد: شناسایی و تجلیل از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه محیط زیست با بهره‌گرفتن ازظرفیت معارف اسلامی به خصوص فرهنگ رضوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در استان چهارمحال و بختیاری است.


کد مطلب: 19041

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19041/فراخوان-سومین-جشنواره-محیط-زیست-آموزه-های-رضوی-منتشر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir