برگزاری همایش استانی شورای هیئات مذهبی استان قزوین

سازمان تبلیغات اسلامی , 22 تير 1393 ساعت 11:01

همایش استانی شورای هیئات مذهبی استان قزوین با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین همایش استانی شورای هیئات مذهبی استان قزوین در نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام علی نعمت الهی مدیر کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در این مراسم با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی به تبیین و تشریح فرازهایی از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخت و توجه به مقوله فرهنگ را اساسی ترین نیاز جامعه امروز عنوان کرد.

وی اظهارداشت: در موضوع فرهنگ اگرچه عده اندکی از جامعه به‌ عنوان متولی ورود پیدا می‌کنند لکن اثرات آن فراگیر و گسترده است، لذا توجه بیشتر مردم و مسئولان در ارتقاء سطح فرهنگ جامعه همواره موضوعی تازه و به روز است.

این مسئول با بیان مدیریت جهادی با اشاره به اثر گذاری هیئت های مذهبی در سطح جامعه افزود: بیش از ۸۵ هزار هیئت مذهبی در سطح کشور وجود دارد که اگر این ظرفیت ها به درستی مدیریت و برنامه ریزی شود، تأثیر شگرفی در حوزه فرهنگ دین به وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام نعمت الهی همچنین به جایگاه سازمان تبلیغات اسلامی از بعد نظارتی و هدایتی در مورد هیئت های مذهبی و سایر تشکل های دینی پرداخت و بیان کرد: اگر این وظیفه جدی گرفته شود و در کنار آن جنبه حمایتی مادی و معنوی لحاظ شود، هیئت ها به سمت و سوی الگو و نمونه موفق فعالیت های فرهنگی سوق داده خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه بر ضرورت فعال سازی کمیته های فرعی شورای هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: اگر کمیته فرهنگی و سایر کمیته ها در شورا فعال شوند تأثیر و نقش مفیدی در سطح هیئت های مذهبی خواهند داشت.

وی در پایان از اعضاء شورای هیئت های مذهبی خواست اهتمام بیشتری به موضوع فرهنگ داشته باشند و در کنار توزیع نذورات و اطعام، نذر فرهنگی را نیز در برنامه های خود داشته باشند تا شاهد رشد روز افزون و بسط و گسترش بیش از پیش فرهنگ جامعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال باشیم.


کد مطلب: 19048

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19048/برگزاری-همایش-استانی-شورای-هیئات-مذهبی-استان-قزوین

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir