دغدغه رهبر معظم انقلاب در مسائل دینی به وسیله هیئات مذهبی سامان می‌یابد

سازمان تبلیغات اسلامی , 22 تير 1393 ساعت 11:45

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ دینی دارند به وسیله حرکت‌هایی که هیئات مذهبی دارند سامان پیدا می‌کند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، دکتر علی لاریجانی در ضیافت افطاری مسئولان هیئات مذهبی استان قم که در مجتمع طلوع مهر برگزار شد، هیئات مذهبی را یکی از ارکان توسعه فرهنگی کشور دانست و گفت: زیربناهای دینی کشور به وسیله همین تشکل‌های مذهبی شکل می گیرد.

وی افزود: هیئات مذهبی چون بافت مردمی دارد، همیشه ثابت است، با مردم حرکت می‌کند، از سنت‌های مردم استفاده می‌کند و همراه مردم است.

به گفته لاریجانی هیچ وقت زیربناهای اصلی فرهنگی را دولت‌ها نمی‌توانند شکل بدهند بلکه دولت‌ها باید کمک کنند کار فرهنگی و جوهره فرهنگی به وسیله حوزه های علمیه و روحانیت و هیئات مذهبی سامان پیدا کند و اگر به این مهم دامن بزنیم یک درخت تنومند تفکر دینی باثبات در کشور به وجود می آید.

بخش دولتی نمی‌تواند جایگزین حرکت‌های مردمی شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: گاهی در کشور تصور می‌شود که بخش‌های دولتی می توانند جایگزین این حرکت های مردمی بشوند، این تصور غلطی است. هیئت های مذهبی با احساسات و عواطف مردم شکل می گیرند و مردم این هیئت‌ها را از خودشان می دانند بنابراین با جان و دل آن را مورد حمایت قرار می دهند.

لاریجانی با بیان اینکه دولت‌ها باید کمک کننده باشند تاکید کرد: آن دغدغه ای که مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ دینی دارند که دغدغه بسیار درستی هم هست، به وسیله حرکت هایی که هیئات مذهبی دارند سامان پیدا می‌کند.

وی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی گفت: با دلگرمی راه خودتان را دنبال کنید چراکه این درک در کشور هست و راه فرهنگی کشور هم در این است که روحانیت محور باشد و هیئت های مذهبی هم پیرامون این فکر، حرکت‌های مردمی را شکل دهند.

تقدیر از ساماندهی هیئات مذهبی

وی با اشاره به اینکه هر چه محتوای فعالیت هیئت‌ها غنی‌تر شود حرکت‌های دینی در کشور پایدارتر می‌شود، به اظهارات حجت‌الاسلام اسکندری پیرامون ضرورت ارتقای جایگاه هیئات مذهبی در برنامه‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: نکته ای که در سازمان تبلیغات اسلامی پیگیری می‌شود و الان هم در این جلسه بیان شد که برنامه های هیئات مذهبی متنوع است فکر درستی است. یعنی از بستر مردمی باید استفاده کرد و برنامه های دینی را با محوریت هیئت های مذهبی متنوع کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که فعالیت هیئات مذهبی باعث تقویت بنیان های دینی به‌ویژه در بین قشر جوان در کشور می‌شود.

لاریجانی، قم را استان پیشرو در فعالیت‌های مذهبی دانست که می تواند برای هیئات مذهبی سراسر کشور الگو باشد.

وی اضافه کرد: هیئت های مذهبی در استان قم هم متنوع و هم زیاد هستند و سازمان تبلیغات اسلامی هم با مدیریت خوبی که در استان دارد توانسته پشتیبانی خوبی کند و ما از مسئولان این سازمان تشکر می‌کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان هیئات مذهبی قم گفت: امیدواریم شما با دلگرمی، راه خود را ادامه دهید و در مجلس هم از این فکر حمایت خواهد شد.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه ناشی از ضعف حکام کشورهای اسلامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات مسلمانان در عراق، سوریه و فلسطین خیلی زیاد شده است اظهار کرد: حرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی این روزها علیه مردم مظلوم فلسطین انجام می‌دهد احتیاج به حمایت فراگیر مسلمانان دارد. اینکه رژیم صهیونیستی اینقدر گستاخ شده که بی‌پروا به مردم غزه این گونه حمله‌ور شده به دلیل ضعف حکام کشورهای اسلامی و تفرقه‌ای که در بین مسلمانان ایجاد شده، است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به دلیل حرکت‌هایی که گروه‌های تروریستی در کشورهای اسلامی راه انداخته‌اند عظمتی که پیش بینی می‌شد در سال های اخیر برای کشورهای اسلامی به وجود بیاید خیلی مشکل دار شده است، از این رو رژیم صهیونیستی از این فرصت استفاده کرده و به مسلمانان مظلوم فلسطین حمله ور شده و حملاتش هم ناجوانمردانه است.

لاریجانی با تحلیلی از شرایط کنونی عراق اظهار کرد: در عراق هم ما شاهد این هستیم که بین مسلمانان تفرقه را به وجود آوردند و رفع این مشکلات احتیاج به حمایت فراگیر مسلمانان است.

وی تاکید کرد: از خداوند می خواهیم مدد کند تا مشکلات مسلمانان مرتفع شود و آنها ید واحده در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم جهانی شوند و اختلافاتشان مرتفع شود. خداوند به جریان‌های تکفیری عقلی بدهد که به جای اینکه با دشمن مستکبر بجنگند به جان مسلمانان نیفتند.

در این مراسم مسئولان هیئات مذهبی استان قم میهمان ضیافت افطاری رئیس مجلس شورای اسلامی بودند.


کد مطلب: 19049

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19049/دغدغه-رهبر-معظم-انقلاب-مسائل-دینی-وسیله-هیئات-مذهبی-سامان-می-یابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir