رييس سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي:

حساسیت مراسم ايام فاطميه بيشتر از محرم است

10 خرداد 1387 ساعت 21:00

رييس سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي گفت: برخي از جلسات عزاداري و شادي مربوط به ائمه اطهار(ع) متناسب باشان و منزلت آنان برگزار نمي‌شود.


به گزارش خیمه، امام جمعه بيرجند در نشست ستاد ساماندهي برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي ايام فاطميه این شهرستان گفت: سخنرانان ضمن بيان حقايق درمراسم عزاداري سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بايد به وحدت اسلامي توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسين صادقي با بيان اينكه مساله فاطميه بسيار حساس است افزود: ادعاي محبت و ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) از ناحيه همه افراد است.

وي گفت: فاطميه‌اي كه شيعه مي‌خواهد زنده نگهدارد نماد اسلام راستين است.

او افزود: مراسم ايام فاطميه از سويي نبايد موجب ايجاد حساسيتهاي قومي و مذهبي شود و ازسوي ديگر ملاحظات بيش ازحد نيز نبايد به كتمان حقايق منجر شود.

وي ركن و روح دين را تولي و تبري دانست و گفت: بايد درباره اعتقادات تحقيق و بررسي و مسايل با مستندات بازگو شود تا توهين به فردي صورت نگيرد.

رييس سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي هم در اين مراسم با بيان اينكه حساسيت مراسم ايام فاطميه بيشتر از محرم است گفت: برخي از جلسات عزاداري و شادي مربوط به ائمه اطهار(ع) متناسب باشان و منزلت آنان برگزار نمي‌شود.

حجت‌الاسلام كاظم لطفيان افزود: احيا فرهنگ فاطميه بايد با اثبات حق و حقيقت همراه باشد.

وي اظهاراميدواري كرد با تشكيل ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي كه در استانها شكل گرفته مشكلات موجود در اين زمينه رفع شود.

او گفت: متفكران و انديشمندان بايد در زمينه اصلاح آيينهاي عزاداري تلاش كنند تا جلسات عزاداري و يا شادي در شان ائمه اطهار(ع) برگزار شود.

مسوول تشكلهاي ديني سازمان تبليغات اسلامي خراسان جنوبي هم در اين نشست گفت: ستاد ساماندهي شئون فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي هر ماه در استان براي تمامي مناسبتها برگزار مي‌شود.

بنابرگزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمد رضايي حركت هياتهاي مذهبي عزاداري، سخنراني محوري، نصب پارچه و بنر در ميادين شهر و بين راهها و اجتماع هياتهاي مذهبي در مسجد امام حسين(ع) بيرجند را از جمله برنامه‌هاي دهه فاطميه در خراسان جنوبي ذكر كرد


کد مطلب: 1918

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1918/حساسیت-مراسم-ايام-فاطميه-بيشتر-محرم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir