برای نخستین بار در بهشهر برگزار شد؛

نخستین گردهمايی بانوان مبلغ و ذاكر در حوزه علمیه قدسیه

19 خرداد 1387 ساعت 17:10

نخستین گردهمايی بانوان مبلغ و ذاكر شهرستان بهشهر با هدف شناسایی مداحان و برگزاری کلاس های آموزشی برای آنها در بهشر برگزار شد.


به گزارش خیمه، امام جمعه موقت بهشهر در نخستین گردهمايی بانوان مبلغه و ذاكر كه در حوزه علميه قدسيه بهشهر برگزار شد، گفت: دفاع از ولايت فقيه در اسلام از برترين اصل‌ها و از پايه‌های اسلام است. 

حجت‌الاسلام سيدجواد حسينی ركاوندی افزود: اصل ولايت فقيه بالاتر از روزه، نماز و واجبات ديگر است و در اسلام سفارشات زيادی بر آن شده است و آن‌گونه كه بر اين اصل مهم تأكيد شده بر اصول ديگر سفارش نشده است.

امام جمعه موقت بهشهر در ادامه با بيان اينكه هيچ عبادتی بدون ولايت فقيه مورد پذيرش نيست، افزود: اساس زندگی زهرا(س) برای دفاع از ولايت بوده و آنچه عمل انسان را خدايی می‌كند، اعتقاد به اصل ولايت فقيه و پيروی از رسول خدا و ولی اوست كه بايد مورد توجه همگان قرار گيرد. 

دبير كميته امور بانوان فرمانداری بهشهر نيز در سخنانی هدف از برگزاری اين گردهمايی را شناسايی مداحان، برگزاری كلاس‌های سير مطهر و آموزش به ذاكران اهل بيت به مناسبت‌های مختلف برای افزايش آگاهی بين اين قشر از جامعه دانست و تصريح كرد: در حال حاضر در حدود 100 ذاكر و مداح اهل بيت در بهشهر وجود دارد كه تا كنون 50 نفر شناسايی شده‌اند. 

بنا بر گزارش ایکنا، فاطمه عمويی با تأكيد بر به‌روز بودن مبلغان برای برگزاری مراسم مختلف اظهار اميدواری كرد كه همه بانوان ذاكر اهل بيت با تأسی از بانو فاطمه زهرا(س) و زينب كبری(س) در آموزش و بيان وقايع و ترويج حبّ و دوستی اهل بيت تلاش می‌كنند.


کد مطلب: 1946

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1946/نخستین-گردهمايی-بانوان-مبلغ-ذاكر-حوزه-علمیه-قدسیه

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir