طرح جامع «بين‌الحرمين» شيراز به زودی اجراء می‌شود

19 خرداد 1387 ساعت 16:54

طرح جامع فرهنگی ـ مذهبی «بين‌الحرمين» شيراز كه مراحل آخر بررسی و تصويب را می‌گذراند به‌زودی وارد فاز اجراء خواهد شد.


به گزارش خیمه، اجرای طرح فرهنگی مذهبی بين‌الحرمين شيراز يكی از مصوبات هيئت دولت در سفر مقام معظم رهبری است كه مراحل آخر بررسی و تصويب را می‌گذراند به‌زودی وارد فاز اجراء خواهد شد. 

بر اساس اين طرح سه حرم شريفه احمدی، محمدی و سيد علا‌الدين حسين به يكديگر متصل و با صحن‌ها، رواق‌ها و بخش‌های مختلف تكميل خواهد شد. 

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس در طرح جامع بین الحرمین شیراز، پيش‌بينی ساخت حوزه‌های متعدد علميه، مهمانسرا و زائرسراها، صحن‌ها و سالن‌های بزرگ اجتماعات و يك مجتمع عظيم فرهنگی، دينی و مذهبی در اين مكان شده است.
 
شیرمردی همچنین مصلای نماز شيراز را نیز در طرح جامع بين‌الحرمين پیش بینی نموده است. 

وی معقد است: با اجرای اين طرح مشكل بافت فرسوده و مشكل‌دار قديمی شهر در اطراف حرمين شريفين نيز تا حدی مرتفع شده و شيراز گامی به سمت رسيدن به جايگاه واقعی‌اش كه همان شهر علما و فضلا است نزديك‌تر می‌شود. 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان فارس اظهار داشته است: اين اقدام زمينه حضور زوار و گردشگران متعددی را فراهم می‌كند و حضور گردشگر به معنای تحول اقتصادی و رشد درآمدهای سرانه مردم است.

شیرمردی خاطر نشان کرده است: اداره اوقاف و امور خیریه فارس آمادگی كامل خود را برای كمك و مشاركت و همكاری در طرح‌های مختلف اعلام كرده و بر لزوم توسعه گردشگری با حفظ فرهنگ دينی ـ ملی تاكيد دارد.


کد مطلب: 1948

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1948/طرح-جامع-بين-الحرمين-شيراز-زودی-اجراء-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir