تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۲۳
۰
کد مطلب : ۱۹۵۰
یک استاد حوزه و دانشگاه:

عزاداری برای امام حسین مورد تاکید اسلام است

عزاداری برای امام حسین مورد تاکید اسلام است
به گزارش خیمه، استاد حوزه و دانشگاه‌های تبريز و مدرس تاريخ اسلام با بيان اينكه در تاريخ اسلام همواره بر عزاداری اهل‌بيت(ع) خصوصاً حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) تاكيد شده است، گفت: حضرات معصومين(ع) همواره و در مناسبت‌های مختلف، شيعيان را بدين مهم دعوت كرده‌‌اند و اين تاكيد، نشانگر عمق اهميت و تاثيرگذاری اين مراثی است. 

سيد حسين مطهر در بيان فلسفه عزاداری گفت: با توجه به اين كه اسلام همواره اصلاح و تحول درونی را مقدم بر تحول اجتماعی برشمرده است، در ديدگاه اسلام تا فرد اصلاح نشود، نمی‌تواند جامعه را اصلاح كند.

وی افزود: به همين علت و با توجه به اينكه اهل بيت(ع) در تمامی فرمايشات و فعاليت‌های خود در پی اصلاح فردی و سپس اجتماعی امت بوده‌اند، می‌توان نتيجه گرفت كه عمده‌ترين فلسفه عزاداری در اسلام، اصلاح فرد و جامعه اسلامی است.

اين مدرس تاريخ اسلام افزود: بايد توجه داشت كه اصلاح فرد و جامعه اسلامی نيازمند پيش‌شرط‌هائی اساسی است كه از آن جمله می‌توان به تغيير و اصلاح در نگرش و شناخت دينی اشاره كرد.

بنا بر گزارش ایکنا، سيد حسين مطهر ادامه داد: شركت در جلسات عزاداری اهل‌بيت(ع) بايد به تعميق معرفت دينی منجر شود و اگر اين مهم تحقق يابد بدون شك، بخش قابل توجهی از اهداف اين بزرگواران نيز جامه عمل به خود خواهد پوشيد.


نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما