امام جمعه هشترود:

ادامه راه امام حسين(ع) رمز ماندگاری مكتب تشيع است

21 خرداد 1387 ساعت 16:21

امام جمعه هشترود گفت: تقوا، ايثار و عبوديت به درگاه خداوند متعال و ادامه راه امام حسين(ع) و شهدا رمز ماندگاری مكتب تشيع است


به گزارش خیمه، امام جمعه هشترود در مراسم يادبود شهدای اين شهرستان، تقوا، ايثار و عبوديت به درگاه خداوند متعال و ادامه راه امام حسين(ع) و شهدا را رمز ماندگاری مكتب تشيع دانست.

حجت‌الاسلام عبدالمجيد واعظی طی سخنانی در اين مراسم اظهار كرد: شهادت مظلومانه برای رسوا كردن ظالم، عمل به تكليف در شديدترين شرايط، كمبود نيرو و امكانات در جنگ تحميلی، همه از ثمرات الگوگيری از نهضت عاشورا بود. 

وی افزود: عزت و سربلندی مسلمانان در سايه جهاد و شهادت و مبارزه در راه حق و عدالت است و مرگ شرافتمندانه در اين راه، حيات ابدی محسوب می‌شود و زندگی با خواری و خفت و تن دادن به زبونی و ذلت، مرگ تدريجی است.

وی در ادامه اظهار كرد: برای يك مسلمان بالاتر از هر چيز عمل به وظايف و انجام تكليف است، هر چه باشد و هر جا باشد چرا كه هر كس به وظيفه الهی خويش عمل كند، پيروز است.

محمد حسينی، مسئول بنياد شهيد و امور ايثارگران هشترود نيز در اين يادواره گفت: امام حسين(ع) نيز با تأسی به سيره و روش پدر بزرگوارش، وجهه همت خود را در جريان نهضت خونين كربلا احقاق حق قرار داده و در مواضع متعدد به اين هدف والای خويش اشاره و اعلام كرده كه در اين حركت اصلاحی و تاريخی هدفی جز حريت در مسير حق و احيا حقوق از دست رفته جامعه اسلامی ندارد.

بنا بر گزارش ایکنا منطقه هشترود دارای 315 شهيد، 647 جانباز، 42 آزاده و 11 جاويدالاثر است.


کد مطلب: 1956

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1956/ادامه-راه-امام-حسين-ع-رمز-ماندگاری-مكتب-تشيع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir