تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۰۸
۲
۰
کد مطلب : ۱۹۶۶

مرحله طلاكاري ضريح جديد امام حسين(ع) درقم آغاز شد

مرحله طلاكاري ضريح جديد امام حسين(ع) درقم آغاز شد
به گزارش خیمه، محمود پارچه باف افزود: بدنه چوبي ضريح به مدت شش ماه و از چوب درخت ساج به وزن دو هزار و ‪ ۲۰۰‬كيلوگرم ساخته شده كه پس از نصب تاج به سه هزار كيلوگرم افزايش مي‌يابد.

وي ادامه داد: زمان تحويل اين ضريح دوسال تعيين شده كه شش ماه آن گذشته و طي ‪۱۸‬ماه آينده بايد ضريح جديد به طور كامل آماده تعويض با ضريح قديم شود.

وي افزود: پس از فراخوان طراحي و مطالعات انجام شده بر روي سازه آن، طرح فعلي طي صورت جلسه اي با حضور متوليان و مهندسان پروژه در چهاردهم آذر سال ‪ ۸۶‬به تصويب رسيد.

پارچه باف خاطرنشان كرد: به توصيه حضرات آيات عظام سيستاني و بهجت ضريح مطهر در همان ابعاد قبلي و به صورت شش گوش ساخته مي‌شود و ابعاد پلان ضريح هيچ تفاوتي با ضريح فعلي ندارد.

وي افزود: ارتفاع ضريح جديد نسبت به ضريح فعلي بيشتر است و از نظر شكل، طراحي و نقوش تفاوت بسياري داشته و درساخت اين ضريح از طرح هاي اسلامي و شيعي استفاده خواهد شد.

پارچه باف اعلام كرد: پيكره ضريح مطهر هم اكنون در كارگاه ساخت ضريح مطهر در مدرسه علميه معصوميه قم قرار دارد و نيز كار قلمزني، طلاكاري و نقره كاري نقوش، ساخت سقف و تاج ضريح در اين كارگاه توسط هنرمندان در حال انجام مي‌باشد.

وي ابراز اميدواري كرد كه با دعاي خير مردم ولايت دوست، ضريح جديد در شان حضرت سيدالشهدا(ع) ساخته شود.

وي با بيان اينكه تاكنون ‪ ۴۰‬درصد اعتبار پيش بيني شده تامين شده است، افزود: با وجود اينكه افرادي اعلام آمادگي براي پرداخت مبالغ زياد جهت تامين بودجه مورد نظر كردند، ولي به توصيه مراجع براي كمك‌ها سقفي معين كرده‌ايم تا همه مشتاقان امام حسين(ع) با كمك هاي خود بتوانند در اين امر خداپسندانه شريك شوند.

بنابرگزارش ایرنا، پارچه باف گفت: طلاي مورد نياز به طور كامل تهيه شده و طلاهاي اهدايي مردم ذوب و در ضريح استفاده مي‌شود و طلاهايي كه از اين به بعد اهدا شود فروخته شده و براي ساير امور ضريح هزينه مي‌گردد.

درهمين حال استاندار قم نيز در بازديد از اين كارگاه، ساخت اين ضريح را يكي از افتخارات مردم استان برشمرد و گفت: همه توان اداري استان در خدمت ساخت ضريح جديد حضرت سيدالشهدا(ع) قرار مي‌گيرد. 

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: سرعت، استحكام و زيبايي در ساخت اين ضريح مورد تاكيد مقام معظم رهبري، مراجع عظام، رياست جمهوري و مسوولان حرم حسيني است. 

دفتر مركزي هيات امناي ساخت ضريح جديد حرم مطهر امام حسين(ع) در قم، ‪ ۴۵‬متري عمار ياسر قرار دارد و دفتر جمع آوري نذورات مردمي نيز در صحن آينه حرم مطهر حضرت معصومه(س) مي‌باشد.

علاقه مندان مي‌توانند كمك هاي نقدي خود را به شماره حساب ‪۱۵۳۰۰۷۷۰۰۰‬ بانك تجارت واريز نمايند و براي كسب اطلاعات بيشتر در قم با تلفن‪۷۷۱۵۷۲۸‬ تماس گيرند.

نشاني اينترنتي اين دفتر ‪‬ www.zarih.irاست.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
اگر لطف کنید تصویر بزرگ زریح آقا امام حسین رو برام ارسال کنید(برای طرح منبت کاری میخواستم)
دعای خیر مستدام راهتان باد
محمد عبدیان
Iran, Islamic Republic of
لطفا شماره حسابی رو برای کمک نقدی اعلام کنید تا ما هم بتوانیم در این کار خیر سهیم باشیم.

عندکم اجرالله.