تابلوی «محراب امام علی(ع)» رونمایی شد

ایکنا , 30 تير 1393 ساعت 9:39

تابلوی نقاشی رنگ و روغن «محراب امام علی(ع)» که به شیوه رئال و به سبک کلاسیک خلق شده است در نمایشگاه بین‌المللی قرآن رونمایی شد.


مراسم رونمایی از تابلوی نقاشی رنگ و روغن «محراب امام علی(ع)» که به شیوه رئال و به سبک کلاسیک خلق شده است، شنبه، 28 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبداللهیان، مسئول مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، سحر حسینی، خالق اثر و مسئولان و اعضای غرفه «یاسین؛ بانوی ایرانی، هنر قرآنی» و برخی از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن برگزار شد.

بنا بر این گزارش، عبداللهیان در توضیح هدف از خلق این اثر در غرفه یاسین؛ بانوی ایرانی، هنر قرآنی و برگزاری این مراسم رونمایی، گفت: هدف این است که هنرمندانی که استعدادهای برتر دارند زمینه کار و فعالیت را مطالب و موضوعات قرآنی قرار دهند؛ چرا که نوآوری‌های ویژه این افراد می‌تواند جاذبه ویژه‌ای برای گرایش نسل جوان به مسائل قرآن، معارف و حقایق قرآن داشته باشد.

وی افزود: امیدواریم که ان‌شاءالله زحمتی را که خانم حسینی کشیده‌اند و اثری را که راجع به حضرت امیر(ع) آفریده‌اند اثری ماندگار باشد.

فاطمه پناهیان‌پور، مسئول غرفه بانوان قرآن‌پژوه نیز با اشاره به روند شکل‌گیری تابلوی محراب امام علی(ع) گفت: اولین شبی که خانم حسینی در غرفه حاضر شد، قصد داشت موضوع دیگری را به تصویر بکشد، اما فضای نمایشگاه و به ویژه فضای قرآنی غرفه، وی را تحت تأثیر قرار داد و تصمیم گرفت تا اثری راجع به حضرت علی(ع) خلق کند.

پناهیان‌پور ادامه داد: وی از ابتدای ماه مبارک شروع به خلق این اثر کرد و این کار در شب نوزدهم ماه رمضان به پایان رسید و امشب هم با حضور حجت‌الاسلام عبداللهیان از این اثر ارزشمند قرآنی رونمایی شد.

سحر حسینی، دانشجوی رشته گرافیک و خالق این اثر در معرفی تابلوی خود گفت: این اثر یک کار رنگ و روغن است که به شیوه رئال و کلاسیک کار شده است و محراب امام علی(ع) نام دارد.

وی همچنین با اشاره به تأثیری که از فضای نمایشگاه و غرفه یاسین گرفته است، عنوان کرد: من با فضای یاسینی که در غرفه بانوان قرآن‌پژوه حاکم بود تصمیم گرفتم که طرحی از امام علی(ع) را بکشم. قصد من هم این بود که آرامش، امام در نمازشان و عظمت ایشان در عین رأفت‌شان را نشان دهم. قصد من این بود که بگویم امام علی(ع)، امامی رئوف و مهربان بوده است و کسانی که ایشان را فقط در جنگ و چیزهایی از این دست می‌بینند از این نگاه فاصله بگیرند و نقشی متفاوت در نگاه‌شان بنشیند.

خالق تابلو محراب امام علی(ع) افزود: به همین خاطر است که امام علی(ع) در محراب نشان داده می‌شود و از این طریق بر محراب و نماز هم تأکید می‌شود. در پایان توسط حجت‌الاسلام عبداللهیان و سحر حسینی، پدیدآورنده تابلو محراب امام علی(ع) از این اثر رونمایی شد.



کد مطلب: 19681

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/19681/تابلوی-محراب-امام-علی-ع-رونمایی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir