تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
۰
کد مطلب : ۲۰۲۵۳

هنر مذهبی و ملی تعزیه حمایت نمی شود

هنر مذهبی و ملی تعزیه حمایت نمی شود
علی عظیمی صبح چهارشنبه در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاریها و رسانه های مجازی استان، مشکلات تعزیه خوانی مازندران را متعدد خواند و افزود: ما جزو هنرمندان ملی مذهبی هستیم ولی سازمانی مثل اوقاف و تبلیغات اسلامی که متصدی امور فرهنگی مردم هستند باید به تعزیه که متعلق به مردم ایران است بپردازد، اما متاسفانه از اوقاف هیچگونه حرکتی برای همکاری با تعزیه خوانان ندیده ایم.

وی بیان داشت: به دلیل موضوعی که تعزیه همیشه دنبال می کند، مردم بسیار از آن استقبال می کنند اما ما برای اجرای تعزیه در ماه محرم باید هزینه پرداخت کنیم که این بسیار مایه تاسف است.

وی عنوان کرد: در ساری به عنوان مرکز استان باید فضایی به تعزیه خوانی اختصاص داده شود تا هم به زنده نگه داشتن این هنر کمک شود و هم به جذب گردشگران بیانجامد.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر به اجرای تعزیه ذوالجناح خوانی و شبیه خوانی آرش اشاره کرد و گفت: نمایش ذوالجناح خوانی در جشنواره بین المللی تئاتر صاحبدلان از بزرگترین جشنواره های دینی کشور مورد استقبال زیاد بینندگان قرار گرفت و شبیه خوانی آرش نیز به عنوان اثر برگزیده جشنواره ملی و بومی تیرنگ به جشنواره ماه راه یافت.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما