تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۰۳۴۵
همزمان با اجلاسیه پیرغلامان حسینی(ع):

آداب و رسوم عزاداری ماه محرم خوزستان در قالب کتاب منتشر می‌شود

آداب و رسوم عزاداری ماه محرم خوزستان در قالب کتاب منتشر می‌شود
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، صادق عوض‌زاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: نشست کمیته تشکل‌های دینی و کمیته علمی و پژوهشی دوازدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در اتاق جلسات اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اجلاسیه پیرغلامان حسینی از ۲۱ تا ۲۵ مهر به میزبانی خوزستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان عهده‌دار امور دو کمیته تشکل‌های دینی و کمیته علمی و پژوهشی این اجلاسیه است، کمیته تشکل‌های دینی مسئول انتخاب پیرغلامان برتر برای مر اسم تقدیر است که در این راستا از خوزستان دو پیرغلام انتخاب شدند. علاوه براین، ترغیب هیئات مذهبی و شاعران و مداحان آئینی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم از دیگر وظایف این کمیته است.

عوض‌زاده با اشاره به وظایف کمیته علمی و پژوهشی دوازدهمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی گفت: این کمیته تولید آثار مکتوب و چاپ آنها را دنبال می‌کند، چاپ یک کتاب فارسی و عربی مشتمل بر اشعار شاعران آئینی خوزستان، انتخاب و داوری آثار، تجدید چاپ کتاب «خصائص‌الحسینیه» علامه مرحوم شیخ جعفر شوشتری، همچنین چاپ کتابی از آداب و رسوم عزاداری ماه محرم در خوزستان که کار جدیدی محسوب می‌شود، ذیل این کمیته در حال برنامه‌ریزی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه آثار عاشورایی محرم که در حاشیه اجلاسیه برپا می‌شود، نیز توسط این کمیته برنامه‌ریزی می‌شود، این نشست ۱۵ مرداد ۹۳ با حضور اعضای کانون مداحان و شاعران آئینی استان و مسئول کمیته اجرایی اجلاسیه برگزار شد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما