5000 هیئت مذهبی در مازندران ثبت شده است

مهر , 20 مرداد 1393 ساعت 10:21

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از ثبت پنج هزار هیئت مذهبی و فعالیت سه هزار مداح در استان خبر داد.


حجت الاسلام ناصر شکريان بعد از ظهر یکشنبه در ديدار مسئولان دفاتر و ادارات تبليغات اسلامي اين استان اظهار داشت: بيش از هفت هزار مربي در مازندران دوره هاي مختلف تربيت معلم قرآني را طي کردند و مشغول به فعاليت در سطح استان هستند.
وي افزود: با توجه به برگزاري دوره هاي مختلف قرآني، استان مازندران يکي از استان هاي برتر کشور در حوزه نشر و ترويج مباني و مفاهيم قرآن در کشور است و در حال حاضر با وجود ۵۳۰ مرکز قرآني با بيش از دو هزار و ۳۰۰ مربي و نيروي متخصص به مرحله خودکفايي رسيده است.

حجت الاسلام شکريان با اشاره به طرح هاي مختلف قرآني در دست اجرا از جمله طرح مصباح الهدي و نورالهدي به اهميت برگزاري جلسات تفسير اشاره کرد و گفت: ترويج مفاهيم و تفاسير قرآن با توجه به نياز جامعه و اين استان در حوزه دين به صورت هفتگي و ماهيانه و .... در سطح شهرستان هاي مختلف مازندران در حال برگزاري است.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با توجه به ايجاد شبکه گسترده تبليغ در استان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفيت و پتانسيل موجود در سطح استان جامعه روحانيت با وجود شبکه عظيم و گسترده تبليغ در سطح شهرستان هاي مازندران شکل گرفته و در حال فعاليت هاي مستمر در حوزه تبليغ ديني هستند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي استان، ضمن اشاره به وجود پنج دبيرستان علوم و معارف اسلامي صدرا در استان مازندران افزود: با توجه به دغدغه هاي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ به خصوص فرهنگ ديني و توجهات معظم له به اين مقوله تربيت نيروي متخصص از اولويت هاي دبيرستان هاي علوم ومعارف اسلامي صدرا است که در اين زمينه هم با توجه به محتوا بخشي و نگاه ويژه به فضاي اموزشي و پرورشي در استان در حال کادر سازي هستيم.


کد مطلب: 20406

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20406/5000-هیئت-مذهبی-مازندران-ثبت-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir