613 هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد کردند

مهر , 25 مرداد 1393 ساعت 13:15

مدیر پایانه مرزی مهران گفت: 613 هزار نفر طی سال جاری از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.


محمود ساریان صبح شنبه در مرز مهران اظهار داشت: طی چهار ماهه نخست امسال تعداد ۶۱۳ هزار و ۷۱۹ نفر زائر ایرانی و خارجی عتبات عالیات دو کشور ایران و عراق از طریق مرز مهران تردد کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش نشان می دهد.

این مسئول اظهار داشت: تعداد زائرین ۲۲۸ هزار و ۵۳۸ نفر زائر ایرانی و مابقی اتباع ایرانی شامل عراقی – هندی و پاکستانی بوده اند.

ساریان ادامه داد: مجموع کل ترددهای ورودی ۳۵۴ هزار و ۷۱۰ نفر و خروجی ها ۲۵۷ هزار و ۴۰۹ نفر بوده است.

وی بیان داشت: مرز مهران دارای ظرفیهای بی نظیری در بخش صادرات است که باید تلاش شود محصولات تولیدی استان سهم بالایی در صادرات به عراق داشته باشند و امکانات خوبی در مرز مهران برای ورود و خروج مسافر و زائر ایجاد شده و این مرز هم اکنون پرترددترین مرز زمینی کشور است.

وی افزود: هم اکنون پایانه مرز مهران با دارا بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بسیار خوب آماده ارائه خدمات به زائران و مسافران است که این پایانه ظرفیت ۲۰ هزار زائر و مسافر را در طول روز دارد.

این مسئول تصریح کرد: در سال ۹۲، بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار زائر و مسافر از مرز زمینی مهران تردد کرده اند که در مقایسه با سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: امنیت و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق دو مقوله مهم در مرز مهران است که آن را به عنوان مهمترین و پر ترددترین مرز زمینی کشور تبدیل کرده است.


کد مطلب: 20470

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20470/613-هزار-نفر-مرز-بین-المللی-مهران-تردد-کردند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir