ماشا اليلیکینا؛

خواننده ای که به لطف خدا مسلمان شد

ابنا , 2 تير 1387 ساعت 18:06

ماشا اليلیکینا، خواننده و هنرپیشه معروف روسی که اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کرد، مسلمان شدنش را لطف خدا می داند.


به گزارش خیمه به نقل از "خبرگزاري اهل‌بيت (ع) ـ ابنا"،"ماشا اليلیکینا" نام مشهوری در روسیه و مناطق روسی‌ زبان است. او حدود 2 سال پيش به عنوان یک هنرپیشه و مدل جذاب مطرح بود و شهرت و محبوبيتش با اوج گرفتن "گروه موسیقی فابریک" در روسيه، به بالاترین حد رسید. 

"ماشا" همانقدر که به سرعت در آسمان شهرت و محبوبیت طلوع كرد خيلي زود نیز از صحنه ناپدید شد. اين امر نه به دليل افول ستاره‌ بخت وی بود و نه به علت از دست دادن "زیبایی چهره" یا "سحر صدا" بلکه به این دلیل بود که مسلمان شد و لباس عفت و ایمان را بر درخشش‌های کاذب دنیوی ترجیح داد.

تفاوت بزرگ او با بسياري از هنرمندان و خوانندگان ديگري كه اسلام و حجاب را برگزيده‌اند در اين است كه وي در اوج شهرت و در زماني كه تازه پيشنهادهاي اغواكننده به سوي او رهسپار شده بود حجاب و عفاف را انتخاب كرد و به بي‌عفتي و جلوه‌گري پشت پا زد.

وي مسلمان شدنش را "لطف خدا" مي‌داند و مي‌گويد پس از اسلام آوردن احساس خوشبختي مي‌كنم. "ماشا" معتقد است میل به عبادت خداوند، در فطرت همه انسان‌ها نهاده شده است، پس اگر کسی می‌خواهد به سوی اسلام گام بردارد فقط باید اندیشه کند و از فطرت خود مدد بگیرد. او تأكيد مي‌كند: اگر كسي نمی‌تواند راجع به خدا بیاندیشد حداقل سعی کند از خودش رهایی یابد و پلیدی‌های نفسش را مهار نمايد؛ رذایلی مانند خودپسندی، تکبر، حسد، ظلم، دروغ، خودستایی و خودنمایی.

"ماشا" كه زني تحصيلكرده است و به پنج زبان اروپايي تسلط دارد، به "غفلت مدرن مردم در عصر اطلاعات" اشاره مي‌كند و مي‌گويد: امیدوارم کسانی که هنوز به دین اسلام مشرف نشده‌اند لحظه‌ای به خود بیایند و فارغ از انبوه اطلاعات پوچ و بیهوده‌اي که چشم و گوش مردم این دوران را فرا گرفته است كمي اندیشه کنند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه: چرا گرایش به اسلام نسبت به ادیان دیگر بیشتر است و چرا بیشتر کسانی که به اسلام می گروند از بین اهالی هنر و موسیقی هستند؟ مي‌گويد: چون اسلام نسبت به اديان ديگر، محکم‌ترین اساس را دارد. تمام قواعد اسلام در زندگی کاربرد دارند و راه اسلام سعادت‌بخش است. 

وی ادامه مي‌دهد: امروز من این فرصت را دارم که مقایسه کنم قبلاً چه بودم و حالا چه هستم. من اکنون با حیات واقعی آشنا شده‌ام، پس خوشبختم. 

"ماشا اليليكينا" ستاره سابق سينما، رقص و موسيقي، اينك حجابي اسلامي در بر دارد و به تدريس در مدارس مشغول است. 

وي مي‌گويد از جلوه‌هاي كاذب سابق متنفر است و اميد دارد مردم با ديدن عكس‌هاي نامناسبي كه سابقاً از او در اينترنت منتشر شده است عبرت بگيرند و بدانند كه مي‌توان به سوي خدا بازگشت، توبه كرد و از نو متولد شد. 

توجه به تحول و بازگشت اين هنرمند جوان، براي جوانان بسيار آموزنده است؛ بويژه براي دختران مسلماني كه گاه با وسوسه‌هاي مختلف، و تحت تأثير زرق و برق‌هاي ظاهري تمدن غرب، قدر گوهر وجود خود و نيز قيمت ارزش‌هايي نظير حجاب را نمي‌دانند.


کد مطلب: 2050

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2050/خواننده-لطف-خدا-مسلمان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir