برگزاری همایش فعالین مساجد محوری، مسئولان شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان در گلستان

سازمان تبلیغات اسلامی , 29 مرداد 1393 ساعت 13:35

همایش فعالین مساجد محوری، مسئولان شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آیینی در گلستان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، حجت‌الاسلام جواد نجفی با اشاره به این که کسانی که برای عمران مساجد خدمت می‌کنندیک توفیق الهی است گفت: خدمت به مسجد توفیقی است که خداوند به بعضی از انسان ها می دهد والبته منظور از عمران فقط عمران ظاهری مسجد نیست بلکه عمران معنوی مانند اقامه نماز، بیان احکام دین وبرگزاری کلاس های اعتقادی وقرآنی هم دارای اهمیت بلکه بالاتر از عمران فیزیکی مسجد است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر این که مسئولان وهیئت امنای مساجد باید خوش اخلاق، رعایت مساوات در برخوردها داشته باشند افزود: استمداد از خداوند در کارها، شجاعت وصلابت در کارها، برخورد تکلفی نکردن با مسجدی ها از جمله ویژگی هایی است که خادمین مساجد باید آن را در نظر داشته باشند وآنرا رعایت کنند.

نجفی تصریح کرد: ایمان به خدا و اعتقاد به قیامت هم باعث می‌شود که بعضی از انسان های مومن و اثر گذارجهت خدمت وارد مسجد شوند وهر کسی توان این را ندارد که وارد این حوزه شود چون فعالیت در مسجد از جمله کارهایی است که ظرافت های خاص خود را دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: خادمین در مسجد باید محیط مسجد را اراسته وزیبا کنند وکارهای عام المنفعه و مراسم هایی همچون تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و ورزشی در ان انجام دهند تا باعث جذب مردم در مساجد شوند.

ایشان با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) که مسجد همردیف با قرآن است بیان کرد: هرکه خدا وپیامبرش را دوست دارد باید مسجد را هم دوست داشته باشد.

گفتنی است این همایش در تاریخ ۲۸مرداد ۹۳ در مجموعه اداری اداره کل محیط زیست در پارک ملی جنگل گلستان برگزارشد.


کد مطلب: 20513

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20513/برگزاری-همایش-فعالین-مساجد-محوری-مسئولان-شورای-هیئات-مذهبی-کانون-مداحان-گلستان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir