تاریخ انتشار
شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
۰
کد مطلب : ۲۰۵۲۹

آیین سنتی عزاداری پیاده علما و مردم ورامین برگزار شد

آیین سنتی عزاداری پیاده علما و مردم ورامین برگزار شد
پیش از ظهر جمعه و همزمان با سالگرد شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه، علما و روحانیون و اقشار و طبقات مختلف مردم، آیین سنتی عزادارای پیاده علما و روحانیون برگزار شد.

در این مراسم علما و روحانیون و مردم عزادار ورامین از مصلای صاحب الزمان (ع) به سوی مسجد جامع این شهرستان با پای پیاده به عزاداری پرداخته و عمق ارادت خود را به اهل بیت عمت و طهارت به معرض نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام رضا غلامی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: عزادارای پیاده روحانیون و علما و مردم ورامین به عنوان سنتی است که در چند ساله گذشته در دیار ۱۵ خرداد اجرا می شود و مورد استقبال اقشار مختلف قرار می گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین افزود: در این آیین روحانیون و امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان در پیشگاه عزاداران جعفری حرکت می کنند و مردم نیز پشت سر روحانیت به عزادارای و اقامه عزا می پردازند.

وی ادامه داد: این حرکت یک پیام مهم و تاریخی را به گوش همگان می رساند که اولا روحانیت همواره در خط مقدم دفاع از ارزش های اسلامی قرار دارند و ثانیا مردم نیز همواره پشت سر روحانیون و گوش به فرمان علمای خود هستند.

غلامی اضافه کرد: مردم ورامین همواره و در مقاطع مختلف پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نشان دادند که چگونه از پیام ها و سخنان روحانیون و علمای خود الگو گیری می کنند و همین ویژگی، سبب تمایز مردم این دیار شده است.

این مسئول گفت: تا چند سال گذشته گرامیداشت شهادت امام جعفر صادق(ع) در سطح کشور از گستردگی مناسبی برخوردار نبود اما خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی و فعالیت هیئات مذهبی و روحانیون، شاهد برگزاری برنامه های خوبی در سطح بقاع متبرکه، مساجد و امامزادگان واجب التعظیم هستیم.

وی بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) خدمت بزرگی به مذهب تشیع کرد اما از غربت و مظلومیت خاصی برخوردار است و قبرستان بی شمع و چراغ بقیع به خوبی این مظلومیت را به معرض نمایش می گذارد.

غلامی گفت: امام صادق(ع) با استفاده از دعوا و نزاع قدرت بین بنی عباس و بنی امیه، به تربیت شاگردان و دانشمندان مختلفی پرداخت و در این زمینه هزاران شاگرد را تقدیم اسلام کرد که هر کدام توانستند در نقاط مختلف جهان به تبلیغ مذهب تشیع بپردازند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما