برگزاری ۷۰ دوره آموزش عمومی و تخصصی در نیمه اول سال ۹۳در استان تهران

سازمان تبلیغات اسلامی , 1 شهريور 1393 ساعت 12:10

در این مدت دوره های آموزش تخصصی مبلغین و ائمه جماعات با مباحثی همچون بایدها و نباید ها، معارف فاطمی و روش تحلیل سیاسی، آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) با عناوین و موضوعاتی از قبیل آسیب های عزاداری، تربیت و تقویت مداحی، ادبیات آئینی برگزار شده است.


رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی تهران گفت: در نیمه اول سال جاری ۷۰ دوره آموزش عمومی و تخصصی ویژه گروه های هدف برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران، هادی رضایی، رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی این اداره کل با اعلام خبر برگزاری کمیته اجرایی تحقق شعار سال ۹۳، به تشریح طرح ها و برنامه های آموزشی تبلیغات اسلامی استان تهران در نیمه اول سال جاری پرداخت.

رضایی گفت: در جلسه کمیته اجرایی تحقق شعار سال که حجج اسلام علی امیری آتشانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، میرصانع،رئیس اداره امور فرهنگی استان و مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی نیز شرکت داشتند، بر عملیاتی شدن طرح ها و برنامه های این اداره کل حول سه محور شاخص های ابلاغی ریاست سازمان، مصوبات وسیاست های ستاد صیانت از حقوق شهروندی و نیز مصوبات ستاد تحقق شعار سال مورد اهتمام تاکید شد که بحمد الله با همت و تلاش تمامی همکاران این اداره کل اعم از ستادی و اجرایی، قدم های بسیار سازنده ای در این زمینه برداشته شد.

رضایی در همین راستا اظهار داشت: در نیمه اول سال جاری بیش از ۷۰ دوره آموزش تخصصی و عمومی برنامه ریزی و اجرایی شد که تاکنون بیش از ۷۰درصد آن انجام و مابقی تا ۳۰ شهریور جاری به اتمام خواهد رسید.

رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی هم چنین از برنامه ریزی و ابلاغ فعالیت های نیمه دوم سال در شهریور به ادارات تابعه خبر داد.

هادی رضایی، در خصوص رئوس برنامه های نیمه اول سال جاری خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی معلمین و اساتید حوزه دین با موضوعاتی نظیر اخلاق شهروندی، سبک زندگی بر مبنای آموزه های دینی؛ آموزش تخصصی مسئولین تشکل های دینی با عناوینی همچون اقتصاد مقاومتی، نقش فرهنگ در تقوین باورهای دینی، مدیریت فرهنگی و دینی؛آموزش تخصصی مبلغات با موضوع اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، شناسایی و رفع آسیب ها، راه کارهای تربیت دینی فرزندان، اخلاق شهروندی از جمله این برنامه ها بوده است.

وی هم چنین با اشاره به برگزاری دوره های آموزش تخصصی مبلغین و ائمه جماعات با مباحثی همچون بایدها و نباید ها، معارف فاطمی و روش تحلیل سیاسی، آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت (ع) با عناوین و موضوعاتی از قبیل آسیب های عزاداری، تربیت و تقویت مداحی، ادبیات آئینی، افزود: آموزش ارتقای فرهنگ عمومی با محور تحکیم بنیان خانواده، سبک زندگی اسلامی، حفظ حریم شهروندی، اخلاق شهروندی و کرامت انسان در اسلام، خانواده متعالی؛ آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت با عناوینی نظیر اخلاق فردی، اجتماعی و اداری، تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم، پرسش ها و پاسخ های اعتقادی؛ آموزش اخلاق و احکام کسب و تجارت ویژه صنوف مختلف از جمله مشاورین املاک، اتحادیه تاکسیرانان،آرایشگران و اصناف دیگر از فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در نیمه اول سال جاری است.

لازم به ذکر است که این برنامه ها پس از نیازسنجی، اعلام ظرفیت ها و پتانسیل ادارات تابعه تبلیغات اسلامی در شورای برنامه ریزی استان تهران مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و در حال اجراست.

توضیحات هادی رضایی، رئیس اداره امور پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی تهران درباره اقدامات نیمه اول سال ۹۳، یکشنبه ۲۶ مرداد جاری ارائه شد.


کد مطلب: 20530

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20530/برگزاری-۷۰-دوره-آموزش-عمومی-تخصصی-نیمه-اول-سال-۹۳در-استان-تهران

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir