تقدیر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از سازمان تبلیغات اسلامی

سازمان تبلیغات اسلامی , 2 شهريور 1393 ساعت 11:55

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین نشست فصلی مداحان و شعرای آیینی کشور از سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل ساماندهی مداحان تقدیر و تشکر کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر با حضور در دومین نشست فصلی مداحان و شعرای آیینی کشوردر سال جاری با اشاره به لزوم ساماندهی مداحان اهل بیت (ع) در حوزه حج و زیارت گفت: این نشست فرصت خوبی است برای کمک گرفتن از شما در این زمینه. امروز شرایط با گذشته فرق کرده است و ضرورت دارد که ما در ضوابط گزینش مداحان در حج و زیارت تجدید نظر کنیم.

وی ادامه داد: من از سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل ساماندهی مداحان اهل (ع) بیت تشکر می‌کنم. جامعه مداحی ظرفیت بزرگی است که ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. قشر مداح قشر تاثیرگذاری است. ثواب مداحی و ارزش آن برای حالا نیست. دعبل‌ها و کمیت اسدی‌ها فقط برای امروز نیست. چنین اشخاصی از زمان اهل بیت (ع) دارای ارج و قرب بوده اند و ثواب و بزرگی کار آنها مشخص بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسگر تاکید کرد: ما برای زنده نگه داشتن مکتب اهل بیت (ع) هم به روحانی احتیاج داریم هم به مداح برای این که مداح ایجاد حماسه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت بزرگ برگزاری منظم مراسم قرائت دعای کمیل در حج و عتبات عالیات اشاره کرد وضمن تاکید بر لزوم اقامه عزا به شیوه سنتی یادآور شد: وضعیت منطقه وضعیت بسیار حساسی است بنابراین ما وظیفه مهمی برای تقریب مذاهب اسلامی داریم و باید از انجام حرکتهای احساسی در سایر کشورهای اسلامی پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که فضا آرام تر شود. در سال گذشته حدود یک ملیون و دویست هزار نفر عراقی شیعه و اهل سنت به کشور ما سفر کردند و به چشم خود دیدند بسیاری از تبلیغات منفی که در این کشور علیه ایرانیان شده دروغ بوده است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت به اهمیت بسیار بالای اشعار آیینی اشاره کرد و اظهار داشت: در صدد هستیم در این حوزه چند مجموعه شعر به چاپ برسانیم تا مداحان در سفرهای زیارتی خارج از کشور از این اشعار استفاده کنند.

گفتنی است، دومین نشست فصلی کانون مداحان و شعرای آیینی کشور صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ، رضا معممی مقدم مدیرکل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و مصطفی خورسندی رییس کانون مداحان برگزار شد.


کد مطلب: 20543

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20543/تقدیر-نماینده-ولی-فقیه-امور-حج-زیارت-سازمان-تبلیغات-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir