نظرات ۲۳ عالم دینی در فیلمنامه حضرت موسی(ع) اعمال شده است

ایکنا , 3 شهريور 1393 ساعت 9:09

سلحشور با بیان اینکه ۲۳ عالم دینی و شرعی در نگارش این کار نقش داشته‌اند، گفت: برای نگارش فیلمنامه این سریال نزدیک به چهار سال و نیم وقت صرف شده است.


نشست خبری «نقش هنر در مقابل صهیونیسم» عصر یکشنبه ۲ شهریورماه، با حضور فرج‌الله سلحشور، کارگردان سینما، جمال شورجه، کارگردان و منصور برائینی، سرپرست گروه فیلمنامه‌نویسی سریال حضرت موسی(ع) در مؤسسه فرهنگی هنری تبیان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سلحشور در سخنانی بیان کرد: گاهی اوقات اتفاقاتی در کشورمان روی می‌دهد که حتی مردم ما هم انتظار آن را ندارند؛ برای نمونه ایستادگی ملت ایران در صهیونیست‌ها و دستیابی به انرژی هسته‌ای از جمله این موفقیت‌هاست. در عرصه هنر نیز سریال یوسف پیامبر(ص) توانست علاوه بر داخل در بسیاری از کشورهای دنیا مخاطبان گسترده‌ای داشته باشد. حتی این مجموعه قرآنی در کشورهای غیرمسلمان بارها پخش شد.

وی افزود: اما متأسف هستم وقتی می‌بینم که برخی از هنرمندان و اهالی رسانه کعبه آمالشان هالیوود است برای همین از یک اثر متوسط که در جشنواره‌های خارجی با استقبال مواجه شده همه جانبه حمایت می‌کنند اما هیچ‌گاه این حمایت را از سریالی چون یوسف پیامبر(ص) که از سوی تمامی ایرانیان و کشورهای دنیا با استقبال مواجه شد، تقدیر به عمل نمی‌آورند. با توجه به چنین فضایی من تصمیم دارم سریال حضرت موسی (ع) را با پشتوانه مردم جلوی دوربین ببرم، چون حتی مسئولان نیز از ساخت چنین کاری حمایت نمی‌کنند.

این کارگردان اضافه کرد: داستان حضرت موسی(ع) نزدیک به یک هفتم قرآن را در بر گرفته است و در این داستان به مسائل ارزشی، الهی و عبادی به صورتی زیبا توجه شده است. برای همین ما قصد داریم این کار را با کیفیت بسیار بالای تولید کنیم اما متأسفانه تلویزیون قادر به تأمین هزینه‌های این سریال نیست. پس از مردم کمک می‌خواهیم که خود بانی این سریال قرآنی باشند.

سلحشور با بیان اینکه ۲۳ عالم دینی و شرعی در نگارش این کار نقش داشته‌اند، گفت: برای نگارش فیلمنامه این سریال نزدیک به چهار سال و نیم وقت صرف شد تا بتوان جزء جزء قوم بنی اسرائیل در این سریال به تصویر کشید؛ من سریال حضرت موسی(ع) را در پاسخ به کشتار مردم غزه و در پاسخ به کشتار گروهک دست‌پرورده صهیونیست‌ها یعنی داعش می‌سازم.

وی اعلام کرد: شماره حساب ۰۱۰۸۳۴۰۳۹۰۰۰۱ بانک ملی شعبه ولایت که به نام مؤسسه فرهنگی تبیان است، نشانی است که مردم می‌توانند به آن حساب پول واریز کنند تا به امید خدا یک کار قرآنی فاخر ساخته شود. البته من نیز قول می‌دهم که از تجربه ۳۶ سال کار هنری خود استفاده کنم تا کاری بسازم که مردم از بابت سرمایه‌گذاری در آن اندکی احساس پشیمانی نکنند. این سریال در ۷۲ قسمت ساخته خواهد شد و بودجه‌ای که برای آن برآورد شده حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی در پایان تصریح کرد: شنیده‌ام عده‌ای می‌گویند که سلحشور از مردم گدایی می‌کند اما من گدایی از مردم را عزت می‌دانم، بر خلاف برخی به اصطلاح هنرمندان که گدایی از آمریکا را برای خود امتیاز می‌دانند.


کد مطلب: 20549

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20549/نظرات-۲۳-عالم-دینی-فیلمنامه-حضرت-موسی-ع-اعمال-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir