تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۰۵۶۲

نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت(ع) آغاز شد

نگارش موسوعه اصحاب اهل بیت(ع) آغاز شد
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، عبدالرضا عسگری، مدیر گروه دانشنامه صحابه پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اعلام این خبر گفت: تحقیق در شرح حال اصحاب اهل بیت(ع) به یاری خداوند متعال در سال ۱۳۹۳ آغاز شده است و تاکنون کارهای مقدماتی مثل تحقیق و استخراج اسامی و جلسات کارشناسی با آیت‌الله یوسفی غروی انجام شده و تقریباً لیست حرف الف آماده و به زودی انشاءالله سفارش مقالات آغاز خواهد شد.

عسگری ادامه داد: این کتاب ارزشمند در ۱۰ مجلد آماده خواهد شد و اصحاب و یاران ائمه به استثنای امام علی و امام حسین (علیهم السلام) مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته و به سبک و سیاق دائره المعارف صحابه پیامبر نوشته خواهد شد. قطعا در این کار ارزشمند از محققین سطح ۳ و ۴ (کارشناسی ارشد و دکتری) بهره گرفته خواهد شد.

وی افزود: در پی برگزاری مراسم رونمایی از کتاب دایره المعارف صحابه پیامبر(ص) که در عصر روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ در تهران برگزار شد، اقبال بسیار زیادی به این مجموعه صورت گرفت تا آنجاکه چاپ اول این مجموعه به اتمام رسیده و بزودی چاپ دوم این کتاب ارزشمند توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل ارائه خواهد شد.

عسکری خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روز افزون نرم افزارهای اندرویدی دو مقاله حضرت زهرا و ابوطالب (علیهم السلام) بزودی آماده و به علاقمندان ارائه می‌شود.

این مدیر پژوهشی با اشاره به برگزاری نشست‌های علمی این گروه گفت: در سال گذشته، نشست علمی نقش سلفی‌ها در سقوط بغداد و نقش خواجه نصیرالدین طوسی در گسترش اسلام با حضور استاد نجم‌الدین طبسی و نشست علمی موسس شیعه پیامبراعظم(ص) یا امام صادق(ع) با حضور استاد دکتر حسین رجبی برگزار شد. همچنین نشست واکاوی علمی شبهات شبکه های ماهواره ای و سایت ها مربوط به حضرت ابوطالب پدر امیرالمؤمنین امام علی (ع) با حضور استاد نجم الدین طبسی در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ برگزار شد.

عسکری در ادامه افزود: مجموعه نشست های تخصصی این گروه در قالب یک دی وی دی با عنوان "حقیقت" آماده شده که شامل فیلم، عکس و متن نشست های علمی این گروه است که علاقمندان می توانند آن را از دفتر پژوهشکده تهیه نمایند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما