متقاضیان حضور طی روز عرفه در کربلای معلی ثبت‌نام کنند

ایکنا , 9 شهريور 1393 ساعت 9:16

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در این دوره از پیش‌‌ثبت‌نام، متقاضیان حضور طی روزه عرفه در کربلای معلی باید ثبت‌نام کنند، گفت: همچنان اعزام‌ها فقط به صورت هوایی انجام می‌شود.


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در این دوره از پیش‌‌ثبت‌نام، متقاضیان حضور طی روزه عرفه در کربلای معلی باید ثبت‌نام کنند، گفت: همچنان اعزام‌ها فقط به صورت هوایی انجام می‌شود.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز دور جدید پیش‌ثبت‌نام عتبات عالیات، گفت: این پیش‌ثبت‌نام فقط برای اعزام هوایی صورت می‌گیرد و همچنان اعزام زمینی به عراق نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه محدویت ثبت‌نام در این دوره وجود ندارد، گفت: منتظر هستیم میزان استقبال مردم از این دور از ثبت‌نام‌ها را ببینیم و در صورت نیاز سهمیه اعزام افزایش خواهد یافت.

نظافتی در خصوص قیمت اعزام‌های سه روزه و چهار روزه به عتبات عالیات نیز گفت: هنوز قیمت‌ها مشخص نیست؛ ما در حال بررسی هستیم و تا پایان هفته جاری قیمت‌ها را مشخص و در سایت http://atabat.haj.ir اعلام می‌کنیم.

وی افزود: تغییر خاصی در این دوره از اعزام‌ها نسبت به دوره قبل صورت نگرفته اعزام‌ها فقط هوایی و به فرودگاه نجف انجام می‌شود و همچنان اعزام به شهرهای کاظمین و سامرا صورت نخواهد گرفت.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از تلاش برای آغاز سفرهای زمینی عتبات عالیات نیز سخن گفت و عنوان کرد: امیدواریم با رفع مشکلات از دو مرز مهران و چزابه مردم بتوانند به صورت زمینی عازم عتبات عالیات شوند.

وی افزود: در دور قبل اعزام‌ها، پیش‌ثبت‌نام وجود نداشت و مردم به صورت قطعی ثبت‌نام می‌کردند اما با توجه به اینکه در این دوره از ثبت‌نام‌ها مناسبت‌های عید غدیر و عرفه وجود دارد، به مدت یک هفته پیش‌ثبت‌نام انجام می‌شود و بعد قرعه‌کشی صورت می‌گیرد چرا که برای اعزام در زمان عرفه متقاضی زیاد است.


کد مطلب: 20614

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20614/متقاضیان-حضور-طی-روز-عرفه-کربلای-معلی-ثبت-نام-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir