برپایی پنجمین همایش باران غدیر با حضور پنج کشور خارجی

مهر , 9 شهريور 1393 ساعت 10:55

حجت‌الاسلام محمد رضا زائری از برگزاری پنجمین همایش باران غدیر با حضور میهمانانی از پنج کشور در ایام عید سعید غدیر خم در تهران و یکی دیگر از استان‌های کشور خبر داد.


حجت الاسلام محمدرضا زائری با اشاره به برگزاری پنجمین همایش باران غدیر درمهر ماه سال جاری اظهار داشت: این همایش در سال جاری نیز به مانند چهار دوره گذشته در ایام مبارك عید غدیر خم و با محوریت شناسایی و گرامی‌داشت ادیبان و هنرمندان غیرمسلمان و یا مسلمان غیر شیعه – كه به رسالت غدیر و اهل بیت نبوت و طهارت (ع) خدمت كرده‌اند – برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به میهمانان حاضر در این همایش سالانه اظهار داشت: ما در طول چهار دوره برگزاری این همایش کم پیش آمده که پذیرایی میهمانانی تکراری باشیم ولی نبودنش را نیز تایید نمی‌کنم. همایش ما در حال حاضر با هدف توجه به جریان دینی ادبی قوی و تقویت آن است. بنیاد این همایش دینی است و برای تقویت و معرفی عمومی آن گاهی اقتضا می‌کند که از ححضور برخی چهره‌ها بیش از یک نوبت بهره ببریم.

زائری افزود: میهمانان این همایش در همان دوره اول تا اندازه ای مورد توجه قرار گرفتند که حتی قرار شد برخی از آنها به محضر رهبر معظم انقلاب نیز حاضر شوند که این دیدار در نوبت اول بعد از همایش شعر بیداری اسلامی میسر شد. به عنوان مثال یکی از ادبای شاعر مسیحی لبنان که شعری در مورد موضوع هسته‌ای ایران و استقامت کشورمان در برابر آمریکا سروده است این شعر را پس از سرایش برای هیچ کس بازخوانی نکرد تا در محضر رهبر انقلاب آن را بخواند. امیدواریم در سال جاری نیز امکان برگزاری این دیدار میسر شود.

دبیر چهار دوره از همایش باران غدیر تصریح کرد: باید به این نکته توجه شود که ادیبانی که در زمینه این جشنواره در کشورهای مسلمان فعالیت کرده‌اند تعداد زیادی ندارند و پیدا کردن آنها نیز بسیار دشوار است و از سوی دیگر ما نیز تاکید داریم به جای ایراد حرف‌های کلی در این زمینه به سراغ حرف‌های مصداقی برویم و همین مساله انتخاب میهمانان را نیز دشوار می‌کند.

زائری ادامه داد: در همایش امسال یک گروه موسیقی که رهبری آن بر عهده یک مسیحی لبنانی است که با منش خاص خود با استفاده و الهام از برخی ادعیه از جمله دعای افتتاح و نیز عارف اهل بیت(ع) قطعات موسیقی ساخته است را دعوت کرده‌ایم. سال گشذته نیز قرار بر حضور این گروه بود که امکانش مهیا نشد و امیدواریم امسال این اتفاق محقق شود.

وی افزود: همایش امسال جدای از تهران در یک یا چند استان دیگر کشور نیز برگزار می‌شود که هنوز قطعی نشده است اما احتمال برگزاری آن در خراسان رضوی تاکنون محتمل‌تر است.

به گفته زائری تاکنون حضور پنج کشور لبنان، ترکیه، سوریه، عراق و آذربایجان در این همایش قطعی شده و رایزنی برای حضور میهمانانی از سایر کشورهای جهان نیز در حال انجام است.


کد مطلب: 20620

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20620/برپایی-پنجمین-همایش-باران-غدیر-حضور-پنج-کشور-خارجی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir