تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۲
۰
کد مطلب : ۲۰۶۲۳

رابطان فرهنگي هیئت های مذهبي جذب مي شوند

رابطان فرهنگي هیئت های مذهبي جذب مي شوند
معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: طرح رابطان فرهنگی هیئت‌های مذهبی کشور با جدیت اجرا می‌شود.

حسام سیروس در ارومیه گفت : روحانی ، مداح ، استاد قرآن و مسئول هیئت از ارکان هیاتهای مذهبی است و در اجرای این طرح رابطان فرهنگی به عنوان پنجمین رکن هیئت‌های مذهبی کشور جذب می‌شوند.

وی افزود : طرح رابطان فرهنگی برای جذب افراد جوان ، دانشجو، آگاه به مسائل روز و علوم جدید تدوین شده است .

سیروس گفت : هیئت‌‌های قدیمی و سنتی فقط به برگزاری مراسم اکتفا می‌کنند و این آئین نیازمند روشنگری و هدایت است که برای تحقق آن باید از ظرفیت جوانان فعال و اهل تفکر استفاده کرد.

وی افزود : رابطان برای نهادینه‌سازی سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی واجرایی کردن آن همت می‌کنند و باید برای برگزاری آئین ملی ، میهنی ، مذهبی و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی هم تلاش کنند.

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور بر ضرورت نهادینه‌سازی رویکرد نذر فرهنگی در جوامع تاکیدکرد و گفت : باید نذورات و کمک‌های نقدی مردم را به سمت فعالیت‌های فرهنگی سوق داد تا مشکلات ناشی از کمبود بودجه از این رهگذر رفع شود.

حسام سیروس افزود : هم‌اکنون بخش فراوانی از نذورات صرف برپایی سفره‌ اطعام ، شام و غیره می‌شود که این امور برکاتی دارد ولی اهدای کتاب و برگزاری برنامه‌ فرهنگی و اجتماعی آثار ماندگاری برای نذورات مردم ایجاد می‌کند.

معاون تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت : نذورات مردم باید برای خرید کتب ، نرم‌ افزارآموزشی و سفر زیارتی اختصاص یابد و رابطان فرهنگی باید در این چهارچوب نقش آفرینی کنند.

وی به ابلاغ آئین‌نامه اجرای طرح رابطان فرهنگی درکشور اشاره کرد و گفت: آذر پارسال دستورالعمل آن ابلاغ و از سراسر کشور ۳۰ نفر به عنوان رابط فرهنگی استان جذب شدند.
مرجع : واحد مرکزی خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما