تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
۰
کد مطلب : ۲۰۶۲۴

امروز هیچ کاری با‌ارزش‌تر از کار هیئتی نیست

امروز هیچ کاری با‌ارزش‌تر از کار هیئتی نیست
رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در نشست مشترک با شورای هیئت‌های مذهبی و رابطان فرهنگی، جهت‌دهی و تقویت طرح و برنامه هیئت‌های مذهبی را وظیفه شورای هیئت‌های مذهبی برشمرد و گفت: سال گذشته با مدیریت و همکاری شورای هیئت‌های مذهبی ۲۱ هزار هیئت مذهبی رصد و پایش شد.

معممی مقدم با بیان اینکه باید دایره مکتب امام حسین(ع) را وسیع تعریف کرد، افزود: برخلاف برخی‌ها که قرائت هیئت را پوپولیستی و عام‌گرایانه تعریف می‌کنند، قرائت امام حسین(ع) قرائت خاص‌گرایانه است و خواص از قشرهای مختلف باید در این مکتب حضور داشته باشند.

وی توجه به هیئت‌های مذهبی خانگی را مهم برشمرد و اظهار کرد: باید احکام دین از طریق هیئت‌های مذهبی خانگی و صنفی تبلیغ و ترویج شود.

معممی مقدم با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید خیمه‌های پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی برپا کنند، گفت: یکی از دستاوردهای هیئت‌های مذهبی این است که یک نفر از هر هیئت را برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تربیت کنند تا مشکل کمبود مبلغ دینی در مساجد و محافل مذهبی برطرف شود.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: امروز وظیفه یک جوان عاشورایی چرخاندن سانتریفوژ و بلند کردن پهباد است اگر می‌خواهد به ولی زمان کمک کند.

مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی فرهنگ را مجموعه‌ای از باورها و رفتارها برشمرد و گفت: برای مقابله با آسیب‌های مجالس اهل بیت(ع) باید باورها را تغییر داد و با زور و چماق نمی‌توان کاری کرد. در حوزه نمادسازی عمیق و درست عمل نمی‌کنیم و ضعف‌های جدی در این زمینه وجود دارد.

وی هیئت‌های مذهبی را بهترین فرصت برای گفتمان‌سازی دانست و اظهار کرد: معروفات و سنت‌های نیک را در این محافل می‌توان نهادینه کرد.

معممی مقدم با بیان اینکه الآن حرم حضرت زینب(س) با حضور هیئت‌های مذهبی حراست می‌شود، حضور فرماندهان دفاع مقدس و مدافعان حرم در مجالس هیئت را تأثیرگذار برشمرد.

وی توجه به نذر فرهنگی همانند اعطای قرآن و کتاب و در کنار اطعام و احسان هیئت‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و گفت: شورای هیئت‌های مذهبی باید در این زمینه جهت‌دهی کند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما