دست‌اندرکاران مراسم دینی مجالس را ‌به دور از هرگونه بدعت ر‌هبری کنند

ایکنا , 11 شهريور 1393 ساعت 11:58

دست‌اندرکاران مراسم دینی باید تلاش کنند مجالس را به‌طور صحیح و به دور از هرگونه بدعت و یا مسائل غیرمستند ر‌هبری ‌و با استفاده از اشعار صحیح و سبک‌های مورد تأیید مداحی مراسم‌های مطلوب را برگزار کنند.


حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی دوشنبه، ۱۰ شهریور در نشست ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان با اشاره به تلاش دشمن در بد نشان دادن مراسم‌های مذهبی مسلمانان به‌ویژه شیعیان، گفت: مراسم‌های دینی در اعیاد و وفات ائمه اطهار(ع) باید به‌گونه‌ای صورت گیرد تا شبهه و نقطه منفی برای سخنان دشمنان اسلام و موضع‌گیری آنان انجام نشود.

وی اظهارکرد: مداحان و دست‌اندرکاران مراسم دینی باید تلاش کنند مجالس را به‌طور صحیح و به دور از هرگونه بدعت و یا مسائل غیرمستند راهبری کنند و با استفاده از اشعار صحیح و سبک‌های مورد تأیید مداحی مراسم‌ مطلوب را برگزار کنند.

این مقام مسئول با اشاره به بدعت‌هایی نظیر قمه‌زنی در ایام سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) انجام می‌شود را نوعی بدعت و نقطه ضعف برای تبلیغات سوء دشمنان تلقی کرد.

این مقام مسئول در پایان‌ افزود: لازم است متولیان امور مذهبی و شورای هیئت‌های مذهبی با برنامه‌ریزی لازم بدون ایجاد تنش موارد آسیب قمه‌زنی را در محله‌هایی که هنوز به آن پرداخته می‌شود، از انجام اینگونه مراسم پیشگیری کنند.

یادآور می‌شود، در این مراسم هر یک از اعضا در‌خصوص موضوع جلسه مطالبی را ارائه کردند.


کد مطلب: 20656

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20656/دست-اندرکاران-مراسم-دینی-مجالس-به-دور-هرگونه-بدعت-ر-هبری-کنند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir