برگزاری کلاسهای تخصصی آموزش مداحی گرایش دعا خوانی در شیراز

ایسنا , 11 شهريور 1393 ساعت 12:08

مدیر مجمع مداحین یاسین شیراز گفت: اولین دوره کلاسهای تخصصی آموزش مداحی مجمع مداحین یاسین شیراز در گرایش دعا خوانی برگزار می شود.


حسين مومني دوشنبه ۱۰ شهريور در جمع خبرنگاران گفت: اين كلاس‌هاي تخصصی آموزش مداحی در گرایش دعا خوانی است و از روز شنبه ۱۵ شهريور آغاز خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: مستمعین مجالس دعا چه در مجالس هفتگی دعا مانند دعای کمیل، توسل و ندبه و چه مجالس دعا خوانی که در مناسبت‌های خاص برگزار می‌شود؛ مانند دعای ابوحمزه ثمالی و جوشن کبیر، از طیف‌های مختلف مردم هستند، لذا لزوم توجه و دقت در بیان مطالب و اجرای مجالس دعا توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) اهمیت بسزایی دارد.

مومني با بیان اینکه آموزش اصولی فراگیران مداحی در خصوص نحوه برگزاری مجالس دعا از مهمترین دغدغه‌های مجموعه آموزش مداحی یاسین شیراز است، گفت: در کلاس‌های تخصصی آموزش مداحی مجمع مداحین در گرایش دعا خوانی از حضور اساتید برتر دعا خوان کشور و استان استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در آموزش مداحان توجه به اشعار، حکایات، روایات مناسب با هر فراز دعا، تفسیر محاوره‌ای، بیان ترجمه صحیح دعا و همچنین استفاده صحیح و بجا از آواها از جمله مهمترین نکات مورد توجه است.

مومنی با بیان اینکه توجه به معنویات و لزوم تزکیه نفس در امر مداحی جهت مداحان اهل بیت(ع) بسیار مهم و ضروری است، خاطرنشان کرد: مداحان با روح مستمعین سر و کار دارند بنابراین در این دوره آموزشی از حضور اساتید برتر اخلاق کشور و استان همچون حجه‌الاسلام جمال‌الدینی استفاده خواهد شد.

معاون آموزشی مجمع مداحین یاسین شیراز نيز با اشاره به این که دوره موصوف یکی از پنج مرحله آموزش تخصصی دعا خوانی است که به شكل ویژه به آموزش دعای ابوحمزه ثمالی می‌پردازد، افزود: از جمع ۲۱۰ نفر متقاضی شرکت در کلاس‌های تخصصی دعا خوانی که دوره های آموزش مقدماتی سطح دو و سطح یک آموزش مداحی را در مجمع مداحین گذرانده بودند پس از دو مرحله آزمون ورودی ۱۲۰ نفر انتخاب شده و جهت شرکت در دورهای موصوف ثبت نام کرده‌اند.

سید محسن هاشمی‌نسب اضافه کرد: به‌زودی دوره‌های تخصصی شعر و روضه، ضربی خوانی، فن بیان، ختم خوانی و مدح خوانی نیز برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.


کد مطلب: 20657

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20657/برگزاری-کلاسهای-تخصصی-آموزش-مداحی-گرایش-دعا-خوانی-شیراز

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir