تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۰۶۶۳

دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) در رباط کریم برگزار شد

دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) در رباط کریم برگزار شد
دوره آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع) با موضوع نقش و جایگاه مداحی در جامعه با حضور اکبر قربانی، رئیس کانون مداحان، اکبر شاهمرادی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی، مداحان، ذاکران و شعرای این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم سلطانی، استاد این دوره در مورد نقش ذاکرین و مداحان در تقویت باورهای دینی، جایگاه مدیریت در مباحث فرهنگی و دینی جامعه و نقش شعر آئینی در غنای فرهنگی مباحثی را بیان کرد.

این استاد گفت: با توجه به گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی و تغییرات عصر جدید، هنر مداحی و ستایشگری همواره با چالش‌هایی همراه بوده است و نقش مداحان در حراست از میراث معنوی ائمه اطهار(ع)، ارتقای معرفت واقعی مردم نسبت به ایشان، گسترش و ترویج معارف و فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه حائز اهمیت است و مداحان نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل‌ بیت(ع) را برعهده دارند.

سلطانی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: مقام معظم رهبری در این مورد فرموده، جامعه مداح، ذاکر و ستایشگران اهل بیت(ع) طبقه‌ای هستند که در سایه این روش، بیشترین تأثیر را در تعمیق فرهنگ و معارف اسلامی در ذهن مردم دارند و قضیه، فقط قضیه شعرخوانی نیست. مسئله، پراکندن مدایح، فضایل و حقایق در قالبی است که برای همه شنودگان قابل فهم و درک باشد و در دل آن‌ها تأثیر بگذارد.

استاد این دوره به وظایف مداحان اشاره کرد و یادآور شد: مداحان و گویندگان فضایل اهل بیت(ع) بهترین کسانی هستند که می‌توانند حلقه عمل را به حلقه محبت وصل کنند و یک سلسله و زنجیره واقعی را وجود بیاورند و مداحان باید سعی کنند سرمایه محبت و معرفتشان را نسبت به اهل بیت(ع) زیاد بکنند که بزرگترین سرمایه معنوی برای انسان است.

همچنین، در پایان این دوره، آزمونی از شرکت‌کنندگان أخذ شد که به کسانی که در این آزمون حدقل نمره قبولی را کسب کنند، به‌مدت چهار ساعت گواهینامه پایان دوره آموزشی اعطا می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما