برگزاری کلاس های آموزش مداحی در نور

سازمان تبلیغات اسلامی , 12 شهريور 1393 ساعت 11:44

رییس کانون مداحان شهرستان نور با تاکید بر استفاده از اشعار شعرای آئینی در مداحی‌ها گفت:۲۰ نفر عضو کانون مداحان شهرستان نور هستند، که دوره‌های آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، رجبعلی ترخان رییس کانون مداحان شهرستان نور در نشست خبری سه شنبه ۱۱ شهریور ماه جاری در خصوص ویژگی‌های یک مداح و محب اهل بیت(ع)، اظهار کرد: یک مداح باید مدافع دین و اهل ولایت بوده و امام و مرجع‌اش را خوب بشناسد.وی در ادامه بیان داشت: با توجه به اقسام آهنگ‌ها و گویش‌هایی که در جامعه وجود دارد یک مداح باید با بررسی دقیق بر روی ارزشی بودن آنها توجه کرده تا پس از استفاده، برای مخاطب سوال برانگیز نباشد.

رییس کانون مداحان وشاعران مذهبی شهرستان نور برخورد معقول یک مداح و وزین بودن حرکاتش را در اجتماع مهم دانست و افزود: از روش و منش مداحان قدیمی و جدیدی که راهکارهای نوعی ارایه می‎کنند، استفاده کند.

ترخان با بیان اینکه باید از شعرای آیینی در مداحی‌ها استفاده کنیم، تصریح کرد: در انتخاب شعر از شعرای هجو استفاده نکرده و خصوصا از روضه امام حسین(ع) از مقتل صحیح استفاده شود.این مسئول فرهنگی با تاکید بر اینکه گفته‌های یک مداح باید سند دار باشد و نقل قول از کسی نباشد، خاطرنشان کرد: هنر فی نفسه چیز خوبی است و باید در این برهه از زمان همراه علم‎های دیگر به کار رود.


کد مطلب: 20672

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20672/برگزاری-کلاس-های-آموزش-مداحی-نور

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir