تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
۰
کد مطلب : ۲۰۶۷۳

ساماندهی ۴۷۰ مداح و شاعرآیینی در شهرستان گچساران

ساماندهی ۴۷۰ مداح و شاعرآیینی در شهرستان گچساران
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد، محمدعلی کوهگرد کارشناس تشکل‌های دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران با اعلام این خبر، افزود: سازماندهی، هدایت و پشتیبانی از گروه‌ها و افرادی که در حوزه دین فعالیت می‌کنند را از ماموریت تشکل‌های دینی برشمرد و افزود: شناسایی و ساماندهی مداحان، گامی در جهت شناخت و پیشگیری از آسیب‌های شکلی و محتوایی هیئت‌های مذهبی محسوب می‌شود.

وی با بیان این که آموزش مداحان با بهره گیری از اساتید مجرب دینی صورت می گیرد افزود: تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق دینی، آموزش قرائت صحیح قرآن، آگاهی از تاریخ اسلام بویژه مقتل شناسی از آموزشهای ارائه شده در دوره های مداحی است.

کارشناس تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی گچساران اظهار کرد: از این تعداد، ۱۷۰ مداح خانم و ۳۰۰ مداح آقا هستند که دارای کد شناسایی بوده و در مناسبت‌های مختلف مذهبی فعالیت می‌کنند.

کوهگرد در ادامه افزود:برگزاری سومین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان از یک سو و صدور کارت مداحی برای مداحان واجد شرایط از طرف دیگر موجب شده، تا پرونده مداحان، نوحه سرایان و شاعران آیینی مجدداً پالایش و روند فعالیت های آنان پیگیری و ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: گذشت ۲ دوره انتخابات کانون مداحان و سابقه هشت ساله این کانون در شهرستان موجب شده است تا بسیاری از مداحان پیشرفت خوبی را نه تنها دراین شهرستان بلکه در سطح استان داشته باشند.

گفتنی است فرم تأیید صلاحیت مداحی از نظر کارشناس قرآن واحکام، از نظر کارشناس شعر آئینی، از نظرکارشناس آوا و نغمه شناسی، از نظر کارشناس تاریخ اسلام و مقتل و تعهد نامه مداحی از جمله پالایش مجدد پرونده های مداحان در شهرستان گچساران است.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما