همایش مداحین ارزشی جشنواره آه و آهو در کاشان برگزار شد

ایمنا , 12 شهريور 1393 ساعت 12:34

همایش مداحین ارزشی همزمان با ششمین شب دهه کرامت و جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با تقدیر از دو مداح پیشکسوت کاشانی برگزار شد.


سیدمهدی اجتهد دبیر جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار ایمنا در کاشان گفت: همایش مداحین ارزشی به همت این موسسه به تاسی از امام رضا(ع) در تقدیر از دعبل خزاعی شاعر ایرانی الاصل و با هدف ارج داشت مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به ویژه حاج احمد تکبیرگو و حاج احمد مشجری دو مداح پیشکسوت کاشانی، تجلیل از شاعران، ذاکرین و پیر غلامان اهل بیت(ع) که حنجره خود را خرج خاندان آل الله کردند برگزار می شود.

وی با اشاره به اهدای بسته های فرهنگی به مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در این همایش افزود: موسسه خادمین حضرت رضا(ع) در کاشان این افتخار را دارد که هر سال در جشنواره آه و آهو طی دهه کرامت از تعدادی پیشکسوتان مداحی این شهرستان تقدیر می کند.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع) اجرای جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان با ویژه برنامه های متنوع طی ۱۱ شب از شش تا ۱۶ شهریور با استقبال بی نظیر شهروندان ولایتمدار کاشانی را یادآورشد و گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با پنج شنبه ۶ شهریور روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز شد.

به گفته وی، همایش های قرآن و مهدویت، اخلاق و خانواده رضوی به مدت دو شب، همایش طب رضوی و مداحین رضوی از جمله برنامه های اجرا شده جشواره طی شش شب است.

وی نامگذاری ایام دهه کرامت از روز پنج شنبه ششم تا یکشنبه ۱۶ شهریور را خاطرنشان کرد و گفت: این ایام به ترتیب با عناوین روز کریمه اهل بیت(ع)، انیس النفوس، معین الضعفا، عالم آل محمد(ص)، شمس الشموس، غریب الغربا، رئوف، احمد بن موسی(ع)، ثامن الائمه(ع)، ضامن و روز رضا(ع) نامگذاری شده است.

اجتهد، اجرای ۵۰ نوع برنامه متنوع آموزشی، فرهنگی و مذهبی طی ۱۱ شب برگزاری جشنواره آه و آهو در کاشان را یادآورشد و گفت: اقامه نماز مغرب و عشا به جماعت همراه با نشست پرسش و پاسخ در رفع شبهات دینی یک ساعت قبل از اقامه نماز و توزیع نمک تبرک حضرت از جمله برنامه های ثابت هر شب جشنواره است.

وی افزود: توزیع ماهنامه هشت به صورت روزنگار، برپایی نمایشگاه عکس رضوی از ۳۵ عکس یادگاری از مشهد مقدس بر روی شاسی چوب، استقرار غرفه های کودک رضوی(نقاشی و دل نوشته)، رفع شبهات دینی و خوشنویسی احادیث امام رضا(ع) توسط داوود فتّال پور از دیگر برنامه های جانبی جشنواره است.

وی از برگزاری همایش کودکان رضوی همزمان با هفتمین شب جشنواره خبر داد و گفت: این همایش چهارشنبه شب(۱۲ شهریور) با حضور حجت الاسلام محمدی کارشناس مذهبی برنامه کودک، اجرای مسابقه، اهدای هدایا و دیگر برنامه های متنوع برگزار می شود.

به گفته دبیر جشنواره فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان همایش شب شعر رضوی، بزرگداشت مقام امامزادگان با حضور خادمین بقاع متبرکه، جشن بزرگ رضوی و جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خادمان آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور از برنامه های شب های هشتم تا یازدهم جشنواره در کاشان است.

گفتنی است؛ همایش مداحین ارزشی با حضور محمد مهدی صباغی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، فخرالمادحین حاج اسماعیل اخباری،حاج محمود شریفی(کمیل) شاعر و ذاکر ائمه(ع) و برنامه های قرائت قرآن توسط قاری ممتاز اسماعیلی، مداحی چند تن از ذاکران اهل بیت(ع)،پخش دعای فرج، صلوات خاصه، کلیپ امام رضا(ع)، ارتباط تلفنی با حرم مطهر امام رضا(ع) و عکس یادگاری مداحان پیشکسوت در ششمین شب جشنواره آه و آهو برگزار شد.


کد مطلب: 20675

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20675/همایش-مداحین-ارزشی-جشنواره-آه-آهو-کاشان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir