نهمین جشنواره مدیحه سرایی رضوی در اردبیل به پایان رسید

دانا , 12 شهريور 1393 ساعت 13:33

نهمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی‌، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی در اردبیل با تجلیل از برترین ها به کار خود پایان داد.


نهمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی‌، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی دیشب در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

احمد حسن راهی مالکی از خوزستان و علی محرابیان به طور مشترک در بخش چاوشی‌خوانی لوح سپاس و هدیه ویژه از نهمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی‌، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی را دریافت کردند؛ این بخش انتخاب برتر و اول نداشت اما در جایگاه دوم از گروه چاوشی‌خوانی از سادات بنی فاطمی از استان مرکزی تجلیل شد و محمد حسن باغبانی از مازندران و همت قاسمی از همدان به همراه محمد خسرو پرویزی از گیلان به صورت مشترک در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

در بخش ابتهال هیئت داوران انتخاب اول نداشت اما حسن مختاری از یزد و احمد حسن راهی مالکی از خوزستان به عنوان نفرات دوم و سوم معرفی شدند ؛ در این بخش محمدتقی دهقان از یزد و سید طاها موسوی از اردبیل به طور مشترک تقدیر و تجلیل شدند.

در بخش تواشیح گروه مسک از اصفهان رتبه دوم و گروه حبل‌المتین زنجان در رتبه سوم و گروه نورالثقلین از یزد نیز رتبه چهارم راکسب کردند.

در بخش مداحی نهمین جشنواره رضوی در اردبیل از محمد صادق درآبادی از اردبیل و یاسر اسماعیلی از استان مرکزی به طور مشترک تجلیل شد در این بخش هیئت داوران برای مقام برتر انتخابی نداشت اما محمدحسین چاوشی‌زاده از قم مقام دوم، مصطفی راغب از یزد و علی داداش‌زاده از اردبیل به طور مشترک سوم شدند و مهران نوروزی از اردبیل در جایگاه چهارم قرار گرفت.

در بخش مقالات پژوهشی نهمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی‌، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی لوح سپاس و هدیه ویژه جشنواره به ترتیب به اعظم خوش‌ صورت موفق از قم رسید؛ خوش صورت مقاله پژوهشی با محوریت «فرهنگ رضوی از دیدگاه اسلام و اهل بیت»موفق به کسب این مقام شد.

رضا اسمعیلی‌زاده از تهران با مقاله «نقش رسانه‌ها در تعمیق فرهنگ رضوی» در جایگاه دوم مقالات پژوهشی قرار گرفت و اصغر آزمون از اردبیل با مقاله «فرهنگ رضوی از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار» به عنوان نفر سوم در بخش مقالات پژوهشی معرفی شد.

در آیین اختتامیه نهمین جشنواره ملی مدیحه‌سرایی در اردبیل از تأثیرگذاران جشنواره نیز با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد؛ لوح سپاس و هدیه ویژه تأثیرگذاران نهمین جشنواره رضوی به شاپور امانی ، نادر سقا مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ،‌ صدیف بدری شهردار اردبیل و عبدالله مددی مدیرکل صدا و سیما در انعکاس رویدادهای فرهنگ رضوی اهدا شد.

همچنین سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی هم به خاطر نیم قرن تلاش در عرصه مداحی دیپلم افتخار دریافت کرد.

برگزاری چاوشی‌خوانی، تواشیح و مداحی به شکل زنده و با حضور گروه‌های منتخب از دیگر برنامه های مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره رضوی در اردبیل بود.


کد مطلب: 20678

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20678/نهمین-جشنواره-مدیحه-سرایی-رضوی-اردبیل-پایان-رسید

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir