تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲
۰
کد مطلب : ۲۰۶۹۵

گردآوری «آواهای رضوی در فرهنگ مردم ایران» تا پایان سال

گردآوری «آواهای رضوی در فرهنگ مردم ایران» تا پایان سال
هوشنگ جاوید، کارشناس و پژوهشگر موسیقی آئینی و مذهبی، با اعلام این خبر گفت: طرحی را از مدتها پیش با موضوع جمع‌آوری همه سنت‌های آوایی اقوام مختلف ایرانی داشتم که پس از مطالعه و پژوهش آن را به شکلی جامع درآورده و به مرکز پژوهش‌های فرهنگی استان قدس رضوی ارائه دادم.

وی ادامه داد: سال گذشته و پس از تکمیل مراحل بررسی اجرای این طرح، این بسته پیشنهادی تحت عنوان «آواهای رضوی در فرهنگ مردم ایران» برای اجرا به مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ارائه شد که به تصویب هیئت مدیره این مؤسسه رسید.

این نویسنده و پژوهشگر فرهنگ عامه تصریح کرد: سال گذشته با هماهنگی‌های به عمل آمده، آثار ۱۰ استان با حضور بزرگان و پیشکسوتان موسیقی محلی آنها به بهترین شکل ممکن و در کیفیتی عالی ضبط تصویری و صوتی شد.

جاوید گفت: هماهنگی برای تحت پوشش قرار دادن ۱۴ استان باقیمانده در حال انجام است که از ابتدای مهرماه سال جاری کار ضبط آواهای رضوی این مناطق نیز آغاز خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال به طول بینجامد.

وی در پایان گفت: پس از اتمام اجرای طرح، آواهای ضبط‌ شده از سوی مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در قالب آلبوم‌های صوتی و تصویری منتشر و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما