تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
۰
کد مطلب : ۲۰۷۰۸

روحانیون و مداحان مطالب مستند را در ماه محرم برای مردم بیان کنند

روحانیون و مداحان  مطالب مستند را در ماه محرم برای مردم بیان کنند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی میری، امام‌جمعه مه‌ولات در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که فرمود «من هرگز بر امتم از سوی مؤمن و مشرک بیمناک نیستم، مؤمن را ایمانش باز می‌دارد و مشرک را کفرش ریشه‌کن می‌کند. لیکن نگرانی و بیم من بر شما از سوی منافق دانازبان است که می‌گوید آنچه را می‌شناسید و عمل می‌کند آنچه را نمی‌شناسید»، اظهار کرد: ما اکنون در یک دوران جنگ نرم به سر می‌بریم که بسیار پیچیده است.

وی با بیان اینکه حیله‌های استکبار جهانی در جنگ نرم همان حیله‌های قدیمی است که از صدر اسلام وجود داشته است، عنوان کرد: جنگ مذهب علیه مذهب و یا شیوه تفرقه بینداز و حکومت کن همان شیوه‌هایی است که در صدر اسلام توسط بنی‌امیه نیز استفاده شده است آنجا که خوارج به علی(ع) گفتند «حکم از آن خداست و تو از دین خارج شده‌ای».

امام‌جمعه مه‌ولات با اشاره اینکه در چه زمانی امام حسین(ع) فرموده که من قبله مسلمانان هستم؟ و یا در چه زمانی علی(ع) فرموده که من خدای مسلمانان هستم؟، ادامه داد: روحانیون و مداحان از فرصت باقی مانده تا محرم و صفر استفاده کنند و واقعه کربلا و جملات امام حسین(ع) را از منابع صحیح مطالعه کنند و اطلاعات درست و مناسبی در اختیار مردم قرار دهند.

وی با بیان حدیثی از مولا علی(ع) که فرمود «دو گروه نسبت به من هلاک می‌شوند، کسی که در دوستی من افراط کند و شدت عشق و علاقه او را به انحراف از حق دچار کند و کسی که در اثر شدت دشمنی با من به سوی باطل رود ...»، اظهار کرد: مولا علی(ع) بزرگی است که دومی ندارد اما بزرگی مولا از بندگی به درگاه خداوند متعال حاصل شده است.

میری افزود: فرصت محرم و صفر فرصت مناسبی است که اخلاق اسلامی، عفاف و حجاب، احترام و کمک به پدر و مادر و ... به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود.

وی در ادامه با اشاره به دهه سراسر نور و کرامت و میلاد حضرت علی بن‌موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: باید از این فرصت ارزشمند برای ترویج سنت و سیره رضوی استفاده شود.

میری اضافه کرد: حرم ائمه معصومین(ع) کانون معارف ناب اسلامی است و در این ایام میلاد سراسر خیر و برکت امام رضا(ع) باید روش زندگی آن امام همام برای جوانان تبیین شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما