حجت الاسلام علیرضا پناهیان:

جایگاه محبت اهل بیت(ع) تشکیلات هیئت هاست

8 تير 1387 ساعت 8:00

نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی مهمترین جایگاه محبت اهل بیت(ع) را تشکیلات هیئت ها دانست و گفت: فراهم آوردن این محبت به اهل بیت (ع) باعث ظهور امام زمان(عج) می شود.


به گزارش خیمه، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی در چهاردهمین همایش سراسری هیئت های رزمندگان اسلام گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی دینی است و به فرموده امام(ره) تداوم این انقلاب با اشاعه معنویت در میان آحاد مردم میسر می شود. هیئت ها پرچمدار افزایش معرفت اهل بیت(ع) در میان مردم هستند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: هیئت های مذهبی علمدار توسعه و تعمیق معنویت بر محور محبت اهل بیت(ع) هستند. هیئت های مذهبی در تحقق و تداوم انقلاب نیز تاثیر به سزایی داشتند.

وی تصریح کرد: اهمیت هیئت ها وابسته به اهمیت دادن به اهل بیت(ع) است چرا که این هیئت ها هستند که با محور قرار دادن محبت اهل بیت(ع) به تعمیق معنویت در جامعه می پردازند آن هم در جهانی که معنویت گسترش یافته است.

وی با تقسیم عناصر معنویت به پنج قسمت محبت به خداوند، محبت به خوبی هایی چون صداقت و عدالت، محبت به فضایل اخلاقی، تقدیس مقدسات دینی، تعظیم شعائر الهی و انجام مناسک خاص عبادی و محبت به خوبان عالم و اولیاء الهی گفت: پنج رکن عناصر معنویت با معرفت و عمل تقویت می شوند حال جای سوال است که چرا هیئت های مذهبی از میان پنج رکن معنویت تنها به محبت اهل بیت(ع) توجه می کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: محبت به اهل بیت (ع) به نوعی بر محبت خداوند ترجیح دارد چون محبت به خداوند در محبت اهل بیت قوام می یابد. اگر کسی ادعا کرد من محبت به خدا دارم به او می گویم اگر راست می گویی باید محبت خدا هم بر دل تو بیفتد و الا ابلیس هستی.

وی تصریح کرد: محل امتحان حب الله، حب اهل بیت(ع) و محل تقویت حب الله، حب و دوستی با اهل بیت(ع) است چرا که در تواضع ولی الله بیشتر تواضع به خداوند دیده می شود تا تواضع مستحکم به خداوند. حب الله در بعضی ها و دعوی دروغین است. اگر بخواهیم درستی آن را بفهمیم باید حب اهل بیت(ع) را در او بسنجیم. انسان با معرفت به اهل بیت(ع) می تواند به خداوند غیرقابل وصف عاشق خداوند شوند.

وی ائمه را وسیله و راه تقویت و به دست آوردن حب الله دانست و گفت: محبت به اولیاء خدا اهمیتش در سازندگی و اثبات صداقت انسان است. ارزش علاقه به عادل بالاتر از ارزش علاقه به عدالت است.

حجت الاسلام پناهیان گفت: محبت به فضایل اخلاقی ارزش کمتری دارد تا به کسی که خلق به فضایل اخلاقی به همین دلیل محبت به اهل بیت(ع) ارزشی بالاتر از فضایل دیگر دارد.

استاد اخلاق افزود: حب اهل بیت(ع) اساس معنویت ناب شیعی است. این محبت تقدم به مراتب دیگر معنویت دارد. محبت به اولیا خدا راحت تر از بقیه محبت ها به دست می آید و این محبت ایجاد کننده بقیه مراتب فضایل معنوی در وجود انسان است. هیئت ها روح و اساس نماز را درست می کنند، هیئت ها انگیزه درست برای نماز خواندن را فراهم می کنند.

وی با طرح این سوال که دلیل بها دادن به محبت به اولیا خدا چیست؟ گفت: محبت به نوعی به معرفت و عمل ترجیح دارد چرا که محبت بهترین آورنده معرفت و عمل است. پیامبر در روایتی فرمودند محبت به فرزندان من حکمت و معرفت به انسان ها می دهد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: محبت به اهل بیت(ع) پایگاه اصلی معنویت اهل بیت(ع) است؛ امروز چگونه می توان از این مسئله استفاده کرد. مومنان وقتی جامعه اسلامی را تشکیل می دهند سه دوره را پشت سر می گذارند، اول مبارزه با کفار، دوم مبارزه با نفاق و سوم مبارزه مومنان با مومنان ما الان در این دوره که سخت ترین دوره است قرار دادیم.

وی اذعان داشت: افراد جامعه اسلامی در حال حاضر باید راه زندگی کردن با مومنان دیگر را یاد بگیرند. امروز نفاق رنگ باخته در جامعه ما وارد شده است.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در روایت آمده است هیچ چیز به اندازه محبت به اهل بیت(ع) دل های مومنان را به هم متصل نمی کند. تا زمانی که دل های مومنان به هم نزدیک نشود معلوم نمی شود هیئت ها فعالیت های خود را درست انجام نداده اند. مهمترین جایگاه محبت اهل بیت(ع) تشکیلات هیئت هاست و فراهم آوردن این محبت به اهل بیت(ع) باعث ظهور امام زمان (عج) می شود.

بنا بر گزارش panahiyan.coo.ir ، نماینده ولی فقیه در دانشگاه شهید بهشتی حضرت زهرا(س) را محور عاطفی وحدت دانست و تصریح کرد: امر محبت فاطمه زهرا(س) اتهام اسلام خشن را در جهان از بین می برد. این راهبردی است در جهان اسلام که باعث گسترش اسلام در جهان می شود.


کد مطلب: 2071

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/2071/جایگاه-محبت-اهل-بیت-ع-تشکیلات-هیئت-هاست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir