تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۲۰۷۳۷

زائران از طریق دفاتر مجاز عازم عتبات شوند

زائران از طریق دفاتر مجاز عازم عتبات شوند
سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که خدماتی که در مسیر تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات قرار است به زائران ارائه شود، از جمله زائرسرای چزابه و یا هزار اتاقی که در نجف اشرف ساخته می‌شود، آیا مختص کاروان‌هایی است که زیر نظر سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات مشرف می شوند، یا همه زائران؟ گفت: این خدمات برای همه زائران جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: البته تأکید همیشگی من بر این بوده است که زائران حتماً از طریق مجاری قانونی راهی عتبات عالیات شوند. ما هزار و ۸۰۰ دفتر زیارتی در کشور داریم؛ این امکانات برای مردم ایجاد شده است تا زائران از طریق دفاتر خدمات زیارتی ثبت نام و عازم شوند و با مشکلاتی در داخل کشور عراق مواجه نشوند.

وی در تشریح این مسئله که خدمات بهداشتی ایران در عراق برای زائران زیر نظر سازمان حج و زیارت رایگان و برای سایر مردم با پرداخت هزینه درمان صورت می گیرد، گفت: تأکید ما بر همین علت است که مردم از طریق دفاتر زیارتی مشرف شوند تا همه خدماتی که به صورت جامع و در سطح خوبی از طریق سازمان و شرکت شمسا ارائه می شود شامل حال آنها نیز بشود.

اوحدی در پایان گفت: دفاتر زیارتی که زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند و زائران را ثبت نام می کنند حقوق زائر را در سطح لازم رعایت نمی‌کنند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما