هیئتی‌ها پرچم هیئت را به دست فرزندان و خانواده بدهند

سازمان تبلیغات اسلامی , 18 شهريور 1393 ساعت 10:43

امام جمعه موقت تهران گفت: با آوردن مجالس روضه به خانه‌هایمان فرزندان خود را بیمه کنیم و هیئتی‌ها اگر پرچم هیئت را دست فرزندان و خانواده خود بدهند هنر کرده‌اند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در سومین همایش مدیران هیئات مذهبی سراسر کشور که در مجتمع اقامتی شاهد قم برگزار شد با اشاره به اینکه تعریف و تمجیدهایی که از انسان در این دنیا می‌شود گذراست و تنها چیزی که باقی می‌ماند اعمال انسان است، گفت: هر لحظه که از عمر انسان سپری می‌شود یک قدم به مرگ نزدیکتر می‌شویم.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در دنیا دو دسته‌اند اظهار کرد: دسته اول کسانی هستند که خود را به قیمتی فروخته‌اند اما دسته دوم خود را خریده و از لذایذ دنیا آزاده کرده‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه تقوا در قرآن سه نوع است، خاطرنشان کرد: یکی از آنها «تقوای از فتنه» است یعنی از توطئه‌های اطراف اطلاع داشته باشیم تا آتش فتنه روشن نشود چرا که اگر در جامعه‌ای فتنه شود همه را می‌سوزاند که نمونه آن فتنه ۸۸ بود.

وی چشم را جاسوس دل دانست و ابراز کرد: امام صادق از پیامبر اکرم(ص) نقل فرمودند «مالک چشم‌هایتان باشید تا عجایب دنیا را ببینید» و یکی از این عجایب دنیا این است که اگر بر چشم‌های خود کنترل داشته باشیم می‌توانیم امام زمان (عج) را ببینیم.

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: مجالس امام حسین(ع) کلاس سازندگی انسان و اسارت شیطان است و به همین دلیل نباید در این مجالس لب به تهمت و غیبت باز کرد چراکه گناه آتش و رذایل اخلاقی گودال‌های آتش هستند.

وی بهشت را پیچیده در سختی‌ها و محرومیت‌ها عنوان کرد و گفت: برای رسیدن به بهشت باید از سختی‌ها عبور کرد و این در حالی است که جهنم به شهوت‌ها آمیخته شده است.

این استاد اخلاق همچنین دشمن اصلی انسان را نفس معرفی و تصریح کرد: تاثیری که نفس بر روی انسان دارد دشمن بیرونی نمی‌تواند داشته باشد و حتی گاها موجب زنده شدن دشمن بیرونی می‌شود مانند شهدا که همیشه زنده هستند.

وی اظهار کرد: با آوردن مجالس روضه به خانه‌هایمان فرزندان خود را بیمه کنیم، هیئتی‌ها اگر پرچم هیئت را دست فرزندان و خانواده خود بدهند هنر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به تقوا نسبت به خداوند گفت: روزی انسان در آسمان‌هاست چرا برای چیزی که در آسمان‌ها قرار دارد بر روی زمین جنگ می‌کنیم، یکی از عوامل این نزاع حسد ورزیدن است که باید از آن دوری گزید.

وی، نام، یاد و عزاداری امام حسین(ع) را برای شستشوی انسان‌ها از گناه لازم دانست و اظهار کرد: عده‌ای از امام حسین(ع) بتی برای برتر نشان دادن خویش نسبت به دیگران ساخته‌اند در حالیکه این مجالس بسیار حساس بوده و باید مواظب رفتار خویش باشیم.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: آلودگی اخلاقی و مالی مدیر هیئت جفا به امام حسین(ع) و اعضای هیئت است.


کد مطلب: 20741

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20741/هیئتی-ها-پرچم-هیئت-دست-فرزندان-خانواده-بدهند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir