برگزاری همایش‌های بین‌المللی جهت معرفی جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران ضروری است

ایکنا , 19 شهريور 1393 ساعت 9:20

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن استان فارس بر لزوم برگزاری همایش‌های بین‌المللی جهت معرفی این جایگاه و حضرت احمدبن موسی(ع) تأکید کرد.


آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) شیراز گفت: این جایگاه را که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند نه به خاطر کارهایی است که قرار است صورت بگیرد تا سومین حرم شود بلکه به علت جایگاه حضرت احمدبن موسی(ع) به عنوان برادر امام هشتم است.

جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) نیاز به اثبات ندارد
وی با بیان اینکه این جایگاهی در قدمت و سابقه طولانی ارادت مردم به این خاندان و حضرت احمد بن موسی(ع) است، افزود: این مسئله به تنهایی کافی بوده که مقام معظم رهبری این جایگاه را به عنوان حرم سوم نامگذاری کرده‌اند یعنی کاملاً این رابطه محفوظ است و نیازی به اثبات ندارد.
آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کرد: در ایران اسلامی حرم حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) به‌عنوان حرم اول، خانم فاطمه معصومه(س) خواهر امام به عنوان حرم دوم و حرم حضرت احمدبن موسی (ع) به‌عنوان حرم سوم مطرح شده است.

راهکارهای مختلفی جهت معرفی جایگاه سومین حرم وجود دارد
دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اصل این واقعیت نیاز به اقدامی ندارد، گفت: اما اینکه چه کاری جهت مطرح کردن سومین حرم انجام شود و برای معرفی بیشتر این جایگاه راهکارهایی بیشتری وجود دارد.

وی بر لزوم برگزاری همایش‌ها و کنگره‌هایی با موضوع سومین حرم اهل بیت(ع) و حضرت احمدبن موسی(ع) تأکید کرد و گفت: برگزارکنندگان این برنامه‌ها و همایش‌ها باید دارای نگاه ملی و جهانی داشته باشند در این صورت است که این جایگاه و حضرت احمدبن موسی(ع) هم در سطح ملی و بین‌المللی و جهانی بیشتر مطرح خواهند شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: اما اصل واقعیت که چه کاری انجام شود یا نشود در واقع سومین حرم به عنوان یک واقعیت مطرح شده است و نیازی به کار خاصی برای مطرح شدن این واقعیت و وجود آن نیست بلکه نیاز به معرفی بیشتر آن است.


کد مطلب: 20754

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20754/برگزاری-همایش-های-بین-المللی-جهت-معرفی-جایگاه-سومین-حرم-اهل-بیت-ع-ایران-ضروری

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir