تفاوت ضریح جدید حضرت ابوالفضل(ع) با سایر ضریح‌ها

ایکنا , 22 شهريور 1393 ساعت 9:18

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد کار ساخت ضریح جدید حضرت ابوالفصل(ع) به اتمام رسیده است، گفت: بر خلاف ضریح‌های ساخته شده در گذشته ضریح حضرت ابوالفضل(ع) از طلا و نقره خالص ساخته می‌شود.


حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تکمیل ۷۰ تا ۸۰ درصدی ضریح جدید حضرت ابوالفصل(ع) خبر داد و گفت: این ضریح به صورت مشترک میان ایران و عراق در حال ساخت است.

وی ادامه داد: اکنون درصد مشارکت ما در ساخت این ضریح نسبت به طرف عراقی کمتر است اما در طول تکمیل مطمئناً با تحویل نذرهای مردم به این گروه درصد مشارکت ایران بیشتر می شود.

پلارک به تفاوت ساخت ضریح هایی که در ایران طراحی شده با ضریحی که توسط عراقی ها در حال ساخت است نیز اشاره و اظهار کرد: در بسیاری از ضریح های ساخت ما پایه ضریح از چوب بود و ورق های طلا و نقره بر روی چوب کشیده می شد اما در عراق برخی از قطعات به طور کلی از طلا و نقره طراحی شده است که همین مسئله هزینه ساخت آن را بیشتر می کند.

وی افزود: بر خلاف ضریح‌های ساخته شده در گذشته ضریح حضرت ابوالفضل(ع) از طلا و نقره خالص در کربلا ساخته می‌شود و کتیبه‌ها و پنجره‌ها همه از طلای خالص خواهد بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اعلام کرد: مردم علاقه مند می توانند با تحویل کمک های خود به ستاد بازسازی عتبات عالیات در ساخت حرم حضرت عباس(ع) و ضریح جدید آن حضرت مشارکت داشته باشند و ما کمک های مردمی را به دست سازندگان ضریح می رسانیم.

لازم به ذکر است: ابعاد ضریح جدید مانند ضریح قبلی است و تاج قدیمی نیز بازسازی شده و بر روی ضریح جدید نصب خواهد شد.


کد مطلب: 20766

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20766/تفاوت-ضریح-جدید-حضرت-ابوالفضل-ع-سایر-ضریح-ها

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir