تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۲۰۷۸۹

سازماندهی 470 مداح و شاعر آیینی در گچساران

سازماندهی 470 مداح و شاعر آیینی در گچساران
حجت‌الاسلام سیدعبدالکریم ملکوتی با اشاره به سازماندهی گروه‌ها و نهادهای فعال در حوزه دین اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های تشکلات دینی سازماندهی و پشتیبانی از گروه‌ها و افرادی است که در حوزه فرهنگ و مسائل دینی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: گام بزرگ در راستای پیشگیری و شناخت آسیب‌های شکلی هیئت‌های مذهبی، شناسایی و ساماندهی مداحان است که اداره سازمان تبلیغات اسلامی گچساران در جهت این هدف ۴۷۰ مداح و شاعر آیینی در این شهرستان را سازماندهی کرده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: تربیت و آموزش مداحان در این شهرستان توسط اساتید کاردان و مجرب صورت می‌گیرد.

ملکوتی با اشاره به دوره‌های آموزش مداحی در گچساران، خاطرنشان کرد: آموزش قرائت صحیح قرآن، رعایت اخلاق دینی اسلامی و آگاهی از تاریخ اسلام و اسلام‌شناسی به‌ویژه مقتل شناسی از جمله آموزش‌های دوره مداحی در این شهرستان است.

وی با اشاره به ساماندهی ۴۷۰ مداح و شاعر آیینی در گچساران عنوان کرد: از مجموع ۴۷۰ مداح مذکور ۱۷۰ مداح و نوحه‌خوان زن و ۳۰۰ مداح مرد هستند که با داشتن کد شناسایی در مراسمات مذهبی شهرستان نوحه‌خوانی می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران با اشاره به برگزاری دوره سوم انتخابات سراسری کانون مداحان عنوان کرد: صدور کارت مداحی برای مداحان واجد شرایط موجب پالایش و ساماندهی مجدد روند فعالیت‌های نوحه‌سرایان و شاعران آیینی این شهرستان شده است.

ملکوتی بابیان اینکه کانون مداحان گچساران دارای هشت سال سابقه کار است، خاطرنشان کرد: گذشت دو دوره انتخابات کانون مداحان در گچساران موجب پیشرفت چشمگیری نه تنها در شهرستان بلکه در استان نیز شده است.

وی با اشاره به پالایش مجدد پرونده‌های مداحان گچساران افزود: از جمله موارد پالایش مجدد مداحان در گچساران شامل فرم تایید صلاحیت مداحی توسط کارشناس قرآن و احکام، تایید کارشناس شعر آیینی، نغمه و آواشناسی، تایید کارشناس تاریخ اسلام، تعهدنامه و مقتل است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما