تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
۰
کد مطلب : ۲۰۷۹۱

نگارش نمایش‌نامه «آنکه گفت، آنکه نگفت» با موضوع عاشورا

نگارش نمایش‌نامه «آنکه گفت، آنکه نگفت» با موضوع عاشورا
نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: نمایش‌نامه‌‌ای با عنوان «آنکه گفت، آنکه نگفت» را به تازگی نوشته که به موضوعی مرتبط با محرم و عاشورا می‌پردازد.

عباس جان‌فدا، نویسنده و کارگردان تئاتر، با اعلام این خبر گفت: نگارش نمایش‌نامه‌ای با موضوعی مرتبط با محرم و عاشورا را به تازگی به پایان رساندم که نام موقت آن «آنکه گفت، آنکه نگفت» است.

وی در مورد داستان این نمایشنامه گفت: قصه آن در مورد مردی پرده‌خوان است که همیشه پرده عاشورا می‌خوانده اما مدتی است به دلیل بروز مشکل اعتقادی و اینکه خواسته‌ای از امام‌حسین(ع) داشته و اجابت نشده، دیگر پرده‌خوانی عاشورا کنار گذاشته است و حتی اصرار دخترش هم برای از سرگیری پرده‌خوانی به مناسبت عاشورا فایده‌ای ندارد.

جان‌فدا ادامه داد: خواسته مرد پرده‌خوان این بوده است که پسرش علی‌اکبر که سالها پیش به جبهه رفته است را سلامت به او بازگرداند اما سالها می‌گذرد و اثر و خبری از علی‌اکبر نیست تا اینکه شبی مرد جوانی به قهوه‌خانه مرد پرده‌خوان وارد می‌شود که در اصل این مرد جوان پسر همرزم علی‌اکبر در دوران جنگ است.

کارگردان نمایش دفاع مقدسی«۹۲ درصد زندگی» تصریح کرد: دلیل حضور مرد جوان در قهوه‌خانه مرد پرده‌خوان به دلیل کسب حلالیت از اوست و ماجرا از این قرار است که پدرش در روزگار جنگ به همراه علی‌اکبر در گردان تخریب بوده که وظیفه آن باز کردن معبر در میدان مین است اما شبی یکی از آنها مجبور می‌شود تا خودش را برای باز کردن معبر روی مین‌ها بیاندازد؛ چون دوست علی‌اکبر صاحب زن و اولاد بوده تصمیم می‌گیرند تا قرعه‌کشی کنند که در نهایت قرعه به نام علی‌اکبر می‌افتد و این در حالیست که دوست علی‌اکبر تقلب کرده و روی تمام برگه‌ها نام علی‌اکبر را نوشته است.

وی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی پیش آید که بتوانم این نمایش برای محرم و صفر سال جاری کارگردانی و روی صحنه ببرم.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما