تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
۰
کد مطلب : ۲۰۷۹۷

ساماندهی هیئات مذهبی برای مقابله با آسیب‌های عزاداری

ساماندهی هیئات مذهبی برای مقابله با آسیب‌های عزاداری
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام اسکندری روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی و مسئولان تبلیغات اسلامی استان با استاندار قم گزارشی از فعالیت‌های هیئات مذهبی در این استان ارائه کرد و از ساماندهی این تشکل‌ها به‌عنوان مهم‌ترین برنامه شورای هیئات مذهبی نام برد.

وی با اشاره به کاهش آسیب‌های عزاداری در قم، خواستار حمایت بیشتر استانداری از برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی شورای هیئات مذهبی استان شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم آسیب‌شناسی و مقابله فرهنگی با آسیب‌های عزاداری را یکی از برنامه‌های محوری شورای هیئات مذهبی نام برد و تصریح کرد: در این فعالیت، با دعوت از هیئات دارای آسیب به طور جداگانه و جلسه خاص، موارد ناصحیح و غیرمنطقی و آسیب‌های موجود به آن هیئت تذکر داده می‌شود و خواستار حذف آن موارد از برنامه‌های هیئت می‌شویم.

حجت‌الاسلام اسکندری اضافه کرد: تاکید بر نظم و انضباط و همکاری و همراهی با مسئولان انتظامی، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای سطح فکری، اعتقادی و آگاهی‌های مرتبط با هیئت‌ها از دیگر برنامه‌های محوری شورای هیئات مذهبی استان است.

وی برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی و برنامه‌های قرآنی و مسابقات فرهنگی به منظور جذب جوانان به هیئت، برگزاری همایش‌ها در آستانه ماه محرم و دیدار با مراجع عظام تقلید و شخصیت‌ها و مسئولان استان را از دیگر برنامه‌های این شورا بیان کرد.

مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما