تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۲۰۷۹۸

هیچ مقامی نباید از هیئات مذهبی استفاده ابزاری کند

هیچ مقامی نباید از هیئات مذهبی استفاده ابزاری کند
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش روز یکشنبه در دیدار حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی و اعضای شورای هیئات مذهبی استان قم با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار کرد: امروز هیئات مذهبی بخشی از نظام و موید نظام هستند که گرایش خوبی نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی داشته و دارند.

وی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) نگاه ویژه‌ای به امر مداحی و مرثیه‌سرایی، هیئات مذهبی و محرم و صفر داشته‌اند و در جایی فرموده‌اند که این محرم و صفر بوده که اسلام را زنده نگه داشته است.

استاندار قم افزود: بعد از ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای نسبت به هیئات مذهبی قائل هستند و نگرانی ایشان از برخی آسیب‌ها موجب شده امر ساماندهی هیئات مذهبی را به سازمان تبلیغات اسلامی محول کنند.

حجت‌الاسلام صالحی منش حمایت از تشکل‌های دینی را یکی از برنامه‌های دولت ذکر کرد و افزود: امروز نگاه دولت این است که علاوه بر حفظ هیئات مذهبی، فعالیت این تشکل‌ها با توجه به فعالیت‌های دشمنان و رویدادهای منطقه باید توسعه یابد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه هیئات مذهبی به وجود آورنده شجاعت و رشادت اجتماعی و تقویت کننده روحیه ستیز با استکبار هستند، ولی عده‌ای نمی‌خواهند هیئات مذهبی رشد کنند.

وی قم را مهد رونق هیئات مذهبی و مداحی اهل بیت علیهم السلام دانست و با اشاره به تاثیرگذاری تشکل‌های مذهبی در این استان گفت: قم جایگاه ویژه‌ای در امور مداحی و مرثیه‌سرایی در کشور و حتی ایام حج دارد.

استاندار قم با ذکر برخی آسیب‌هایی که در بخش عزاداری وجود دارد، تصریح کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی‌ها دنبال استفاده ابزاری از هیئات مذهبی هستند، از این رو شورای هیئات مذهبی و مسئولان این تشکل‌ها باید نسبت به این گونه مسائل حساسیت داشته و بیدار باشند و مانع این آسیب شوند.

حجت‌الاسلام صالحی منش تاکید کرد که هیچ مقامی حق ندارد از ظرفیت هیئات مذهبی استفاده ابزاری کند. هیئات مذهبی تشکل‌های خودجوش مردمی هستند که به عشق عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) تشکیل شده و باید اهداف والای مذهبی و فرهنگی خود را دنبال کنند.

وی مردمی بودن اداره هیئات مذهبی را یکی از امتیازات ویژه این تشکل‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: استانداری قم هیئات مذهبی این استان را مورد حمایت قرار می‌دهد تا شور و شعور عزاداری در ماه محرم رونق بگیرد.
مرجع : سازمان تبلیغات اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما