تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
۰
کد مطلب : ۲۰۸۰۱

دوره آموزش تخصصی مسئولان تشکل‌های دینی در رباط‌کریم برگزار شد

دوره آموزش تخصصی مسئولان تشکل‌های دینی در رباط‌کریم برگزار شد
به همت اداره تبلیغات اسلامی رباط کریم و با همکاری شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان، دوره آموزش تخصصی مسئولان تشکل‌های دینی با موضوع وظایف و الزامات هیئت‌های مذهبی با حضور اکبر شاه‌مرادی، رئیس و اعضای شورا و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم سلطانی، استاد این دوره در مورد اهمیت توسعه مباحث فرهنگی و دینی در بین اعضا، راهکارهای جذب جوانان در مراسم مذهبی و دینی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در حوزه هیئت‌ها مطالبی را بیان کرد.

این استاد گفت: از جمله موانع جذب نوجوانان و جوانان به مراسم مذهبی و دینی و گریز از این مراکز که بارزترین دلایل، بی‌علاقگی به امور مذهبی و گرایش به پوچی و انحراف در بین آن‌ها نیز محسوب می‌شود، فقدان جهان‌بینی مطلوب و نداشتن بینش صحیح در این مورد است و اگر باورها در انسان منفی و غلط باشد، طبیعی است که اعمال و کردار مبتنی بر آن باورها صحیح و سعادت‌آفرین نخواهد بود.

وی افزود: توجه کردن به جوانان و سرمایه‌گذاری برای آنها نیز از امور مهمی است که مسئولان باید به آن عنایت داشته باشند. هیئت یک مجموعه است و باید به‌صورت جمعی عمل کنیم نباید دنبال تک‌روی باشیم و این آفتی است که جزء آفت‌های ذاتی وجود ما انسان‌ها است و این من در چهار مورد وجود دارد ۱) من علم است، ۲) من قدرت است که نماد آن فرعون است، ۳) من ثروت است که نماد آن قارون است و ۴) من تن است یعنی توجه به ظاهر که نماد آن شیطان است و قرآن این چهار من را تخطئه می‌کند.

یادآور می‌شود، در پایان دوره آزمونی از شرکت‌کنندگان به عمل آمد و برای کسانی که حداقل نمره قبولی را کسب کنند، گواهی‌نامه پایان دوره با احتساب چهار ساعت صادر خواهد شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما