تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
۰
کد مطلب : ۲۰۸۰۳

عضویت 30 هزار مداح در سازمان بسیج مداحان کشور

عضویت 30 هزار مداح در سازمان بسیج مداحان کشور
محمد فراهانی در همایش بصیرتی مداحان و مدیران هیئات مذهبی قروه که پیش از ظهر یکشنبه در حسینیه شهدای قروه برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: برنامه‌ریزی اصلی برای مداحان عضو سازمان بسیج مداحان کشور، در چهار عرصه خواهد بود.

وی افزود: در زمینه جذب، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی نیز امسال برنامه‌های خاصی برای مداحان در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آن آموزش سرحلقه‌های ذاکرین، مربیان و متربیان در تمامی استان‌هاست.

این مسئول از برگزاری چندین همایش با حضور مداحان در کشور خبر داد و افزود: همایش معرفی شهید احمد شول، شهید شاخص جامعه بسیج مداحان، گردهمایی مداحان نخبه و شاخص کشوری در مشهد و همایش بصیرتی با محوریت دجال‌واره از جمله این همایش‌هاست.

فراهانی گفت: کتاب شعر دجال‌واره مشتمل بر اشعار بصیرتی درباره شبکه‌های ماهواره‌ای در دست تدوین است که قبل از ماه محرم در اختیار مداحان قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور، یکی از مسائل مهمی را که باید در هیئات نسبت به آن روشنگری شود، مسئله دجال‌واره دانست و افزود: دشمنی که ۳ هزار شبکه ماهواره‌ای را به ملت ایران عرضه می‌کند، چرا باید در سایر زمینه‌ها کشور ما را تحریم کند؟

وی هدف این شبکه‌ها را از بین بردن بنیان خانواده در کشورهای مسلمان برشمرد و افزود: این راهبرد برای تسلط بر جوامع اسلامی طرحی شده است چرا که سلطه بر افراد بی‌اراده بسیار راحت است.

وی با بیان اینکه ریشه عزاداری بر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قرآن و روایات وجود دارد، افزود: بر خلاف آنچه که هیئت‌های مذهبی را به مذهب تشیع نسبت می‌دهند، این آیین‌ها به زمان رسول اکرم (ص) بر می‌گردد.

فراهانی بزرگداشت شعائر الهی را نشانه‌ای از باور و اعتقاد قلبی برشمرد و اظهار داشت: این باور از مودت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشات می‌گیرد و از مصادیق تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت اولاد نبی مکرم اسلام است.

به گفته این مسئول، این منش نه تنها بر خلاف و پایین‌تر از مناسک الهی نیست بلکه بالاتر از آن است.

وی با تاکید بر گسترش دادن دامنه کارکردهای هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: نخستین کارکردی که یک هیئت باید داشته باشد، تاثیر بر دین و اعتقاد مردم است و در این صورت می‌توان عملکرد آن را موفق دانست.

ایجاد فضای انس و محبت به مردم، استفاده از مبلغ و روحانی در هیئت‌ها و برگزاری نماز جماعت، توجه به قرائت قرآن کریم با هدف دستیابی به مفاهیم بلند قرآنی از راهکارهایی بود که مسئول سازمان بسیج مداحان برای توسعه گستره فعالیت‌های هیئت مطرح کرد.

فراهانی خاطرنشان کرد: باید هم درد دین را داشت و هم علم دین را تا بتوان در اشاعه و ترویج معارف دینی موفق شد.

وی دومین کارکرد موثر هیئت را ارتقای کارکرد سیاسی آن برشمرد و افزود: هیئتی که به سیاست کار نداشته باشد در زمره هیئت نیست، چرا که اگر امام حسین (ع) نسبت به سیاست بی‌تفاوت بود، به شهادت نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما، انقلابی بر مبنای دین و سیاست است، گفت: تاکید امام راحل مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: ارتقای کارکرد سیاسی در هیئت، به معنای سیاست زدگی آن نیست بلکه مهم‌ترین محور فعالیت در این راستا، توجه دادن مردم به اصل ولایت فقیه و تبعیت از آن است.

فراهانی اصالت جمهوری اسلامی را نشأت گرفته از الگوهای اسلامی دانست و اظهار داشت: این چنین الگوهایی را تنها در مکتب اهل بیت (ع) می‌توان یافت و پس از آن راسخین در علم که همین ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر رفع ابهاماتی که دشمن درباره اصل ولایت فقیه مطرح می‌کند، گفت: بصیرت قطب‌نمای حرکت صحیح در اوضاع اجتماعی پیچیده کنونی است و اولین گام بصیرت شناخت استکبار به شمار می‌رود.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسانی که در میدان مبارزه با تهاجم فرهنگی استکبار پرچمدار هستند، بایستی خود هم اهل بصیرت باشند و هم برنامه‌های هیئت را به گونه‌ای تنظیم کنند که بصیرت دینی و سیاسی مردم بالا برود.

وی احترام به مقدسات اسلامی اهل سنت و اهل تشیع را متذکر شد و گفت: شیعه و سنی باید در کنار هم باشند و مشت محکمی بر دهان استکبار و صهیونیسم جهانی بزنند.

به گفته فراهانی، امروز باید یزید و شمر زمان معرفی شود که این مهم در سایه تشریح دشمنی‌ها و سیاست‌های ضددینی و ضدبشری آمریکا و اسراییل میسر می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما