خبرگزاری قرآنی «ق» در قم راه‌اندازی می‌شود

ایکنا , 25 شهريور 1393 ساعت 10:00

خبرگزاری بین‌المللی قرآنی «ق» با همکاری دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در شهر مقدس قم راه‌اندازی می‌شود.


خبرگزاری بین‌المللی قرآنی «ق» با همکاری دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در شهر مقدس قم راه‌اندازی می‌شود.

سید احمد نجف، مدیر خبرگزاری بین‌المللی قرآنی «ق» با اعلام این خبر گفت: آدرس این خبرگزاری «http://www.qafqn.org/» روی سرور آستان حسینی قرار گرفته است و مقر اصلی آن در ساختمان مجمع «وارث الانبیاء» وابسته به آستان حسینی در قم دایر خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای افتتاح رسمی خبرگزاری انجام شده و در حال حاضر فعالیت‌های اداری مربوط به راه‌اندازی خبرگزاری در حال انجام است.

سید احمد نجف تصریح کرد: این خبرگزاری فعالیت‌های مختلفی از جمله نشر اخبار و فعالیت‌های قرآنی و ارائه آرشیوی تخصصی از تلاوت‌های مختلف و همچنین آرشیوی تصویری از دوره‌های قرآنی تفسیر و علوم قرآن را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: خبرگزاری «ق» پل ارتباطی خوبی بین خبرگزاری‌‌ها و رسانه‌های قرآنی جهان همچون ایکنا خواهد بود و دارالقرآن آستان حسینی در کربلا به عنوان مرکز اداری آن انتخاب شده است.

مدیر خبرگزاری قرآنی «ق» گفت: محدوده فعالیت خبرگزاری و پوشش اخبار این رسانه بخش‌های مختلف جهان از جمله کانادا، اروپا، مصر، لبنان، سوریه، کشورهای حاشیه خلیج فارس، بحرین، عربستان سعودی، عراق و ایران خواهد بود.

سید نجف یادآور شد: این خبرگزاری به زبان‌های عربی، انگلیسی و در صورت لزوم فارسی فعالیت خواهد کرد و رایزنی‌هایی با خبرنگاران حدود ۱۶ کشور به منظور فعالیت در این رسانه انجام شده است.

مدیر خبرگزاری «ق» افزود: مسئولان خبرگزاری هفته گذشته با شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت آستان حسینی و هیئت همراه دیدار و گفت‌و‌گو کردند و شیخ کربلایی در این دیدار در جریان مراحل تأسیس خبرگزاری و روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.


کد مطلب: 20814

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/20814/خبرگزاری-قرآنی-ق-قم-راه-اندازی-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir